سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

همه چیز در مورد جراحی گوشت و استخوان است


از آنجایی که رینوپلاستی به عنوان یکی از آسان‌ترین و بدون عارضه‌ترین عمل‌ها در صنعت زیبایی شناخته می‌شود، اکثر افراد برای بهبود ظاهر خود و بهبود فرم بینی خود به این جراحی مراجعه می‌کنند. حال این سوال پیش می آید که نتیجه جراحی بینی گوشتی بهتر است یا بینی استخوانی؟

لازم به ذکر است که انواع رینوپلاستی پلاستیک مزایای مختلفی دارند. بنابراین اگر برای عمل بینی مصمم هستید؛ توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی هر آنچه را که می خواهید و باید بدانید را بخوانید.

اهمیت انتخاب پزشک بینی

در مراحل اولیه مطالعه مقالات جراحان مجرب پیشنهاد می شود. زیرا معیار خوبی برای انتخاب جراحی بینی هستند. انتخاب پزشک معالج جزء مهمی برای به حداکثر رساندن سطح رضایت از عمل محسوب می شود. توجه داشته باشید که برای افزایش رضایت شما از جراحی باید از پزشک خود در مورد روش ها و عوارض بعد از عمل سوال کنید. همچنین ارزش توجه به نوع بینی شما را دارد. به عنوان مثال اگر از نوع گوشتی است باید اطلاعاتی در مورد برگشت گوشت بعد از عمل و موفقیت آمیز بودن عمل به دست آورید. البته باید در نظر داشت که علاوه بر مهارت و تخصص پزشک، عوامل دیگری نیز در نتیجه جراحی موثر هستند:

نوع بینی: گوشتی یا استخوانی

نوع پوست: ضخامت و نرمی

مشکلات ساختاری: مانند انحراف در تیغه بینی

انتظارات بیمار جراحی بینی

بینی گوشتی را شناخت

بینی گوشتی دارای ساختار غضروفی استخوانی نرم با پوست ضخیم و غدد چربی زیادی است. پوست بینی به دو دسته بینی با پوست معمولی و بینی با پوست ضخیم تقسیم می شود. با توجه به ماهیت پوست، جراحی بینی سخت تر و فنی تر از جراحی استخوان است. در زیر به طور خلاصه ویژگی های اصلی بینی گوشتی را ذکر کرده ایم:

پوست بینی: ضخیم، چرب با منافذ باز

نوک بینی: پهن (استخوان پایینی احساس نمی شود).

بینی: طول، عرض و عرض

غضروف و استخوان بینی: ضعف.

پوست ضخیم بزرگترین چالش در جراحی بینی است

مشکل اصلی جراحی بینی ضخامت پوست آن ناحیه است. بینی با پوست ضخیم آشکارترین بدشکلی اسکلت را پنهان می کند. حجم زیاد پوست بینی یکی از چالش های اساسی در جراحی بینی است که باعث شده برخی پزشکان از انجام این نوع پوست خودداری کنند.

آیا بینی گوشتی به حالت قبل از جراحی برمی گردد؟

شاید اولین نگرانی افراد مبتلا به خونریزی بینی این باشد که آیا بعد از جراحی بینی، بینی سالم می ماند یا به شکل اولیه خود باز می گردد. اگرچه در گذشته به دلیل طبیعی بودن این عمل، شکل بینی پس از عمل تغییر می کرد، اما امروزه با تکنیک های جدیدی که برای این عمل استفاده می شود، خطر آن در کمترین حد و تا صفر است.

اگر جراح تشخیص دهد که چربی زیر بینی باید برداشته شود تا شکل بینی نازک شود، در صورت نادیده گرفتن آن منجر به بدشکلی بینی و اگر بیش از حد برداشته شود باعث ایجاد مشکل در خون می شود. به نوک بینی می رسد و عواقب بدی برای بیمار خواهد داشت. البته انتخاب جراح مجرب برای مشاوره قبل از جراحی بینی این امکان را از بین می برد.

لازم به ذکر است به دلیل اینکه بینی های گوشتی غضروف و استخوان های ضعیف تری دارند و در جراحی زیبایی بینی بیشتر پوست و سوراخ های بینی درگیر می شوند، این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی از عمل، نوک بینی به سمت پایین خم شود. اما اگر تا شش ماه پس از جراحی بینی نتیجه مطلوب حاصل شود، تغییرات قابل توجهی در بینی ایجاد نمی شود و به همان صورت باقی می ماند.

برای جلوگیری از این مشکل، جراح با بخیه زدن صحیح غضروف و پیوند غضروف به تیغه بینی و ستون بینی، غضروف ضعیف را تقویت می کند. از افتادن بینی جلوگیری می کند.

بعد از جراحی بینی، بینی های گوشتی بیشتر از بینی های استخوانی متورم می شوند و به زمان بهبودی بیشتری نیاز دارند. در نتیجه بهبودی و بهبودی به تاخیر می افتد.

مزایای رینوپلاستی باز برای جراحی بینی

افرادی که بینی های گوشتی دارند در جراحی با محدودیت هایی روبرو هستند و جراح باید در مشاوره اولیه توضیحات لازم را به بیمار ارائه دهد. با این حال، جراحی باز اجازه می دهد تا زاویه و شکل دلخواه به نوک بینی داده شود و هایپرتروفی نوک بینی اصلاح شود. در این عمل نوک بینی تراشیده شده و پل بینی ایجاد می شود. همچنین جراح می تواند تا حدی سوراخ های بزرگ نوک بینی را اصلاح کند.

ادم بینی بعد از جراحی

تورم بعد از جراحی بینی و لکه های تیره جزئی زیر چشم در هفته اول بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی است. البته میزان تومورها در افراد مختلف متفاوت است. رینیت به دلیل ضخامت پوست در حفره بینی شایع تر است و تورم حفره بینی بعد از جراحی باعث نگرانی بیماران می شود. با این حال، 60 تا 70 درصد تومورهای حاد پس از دو ماه و 80 تا 90 درصد در عرض یک سال ناپدید می شوند. البته دو تا سه سال طول می کشد تا تومور به طور کامل بهبود یابد.

زیبایی بینی های گوشتی قبل از قضاوت در مورد جراحی بینی باید با صبر و حوصله منتظر بمانند تا تورم ناشی از جراحی کاملا برطرف شود.

نکته: توصیه می کنیم به پهلو نخوابید و سعی کنید با قوس باز بخوابید تا ورم ناشی از جراحی سریعتر از بین برود. برای جلوگیری از چرخش سر، دو بالش در دو طرف سر قرار دهید.

تشخیص بینی استخوانی

شاید شنیده باشید که جراحی بینی نتایج خوبی دارد. وقتی صحبت از نتایج جراحی بینی استخوانی و گوشتی می شود، به طور کلی نتایج جراحی بینی گوشتی تفاوت کمتری دارند. زیرا این نوع جراحی با سختی زیادی مانند عدم وجود نوک بینی همراه است و معمولاً نتایج جراحی زیبایی بینی زیباتر و کاملتر است. بینی استخوانی که به آن بینی باسن و آکویلین می گویند دارای اسکلت غضروفی قوی و قوی با پوست نازک است، این ویژگی به برش دقیق استخوان بینی در حین جراحی زیبایی بینی کمک می کند که بعداً منجر به تأثیر بسیار مطلوب بینی های استخوانی می شود. در زیر ویژگی های اصلی بینی استخوانی را خلاصه کرده ایم:

شکل ظاهری: گوژپشت

نوع پوست: نازک، بسیار الاستیک.

استخوان ها: باریک

بافت غضروف: بسیار قوی

لایه چربی: بسیار نازک

بینی: کوچک و باریک

رینوپلاستی مشکلاتی مانند غیرطبیعی حفره بینی، کجی بینی، عضلات و شکستگی بینی را درمان و برطرف می کند.

نحوه انجام جراحی بینی

رینوپلاستی ارتوز شامل برش ها و تغییرات استئوتومی برای اصلاح عیوب بینی است. روش جراحی این نوع بینی بر اساس تفاوت سایز بینی افراد تعیین می شود. به همین دلیل برای افراد مختلف متفاوت است. لازم به ذکر است که معاینه فیزیکی کامل توسط پزشک، تصویر بینی بیمار و بحث در مورد انتظارات بیمار تاثیر زیادی در نتیجه عمل دارد. برخی از جراحان با استفاده از نرم افزار مخصوص بینی می توانند نتایج احتمالی را پیش بینی کنند. بنابراین مشتریان می توانند نصب یک بینی جدید را روی صورت خود مشاهده کنند.

در جراحی بینی، جراح غضروف و استخوان را برای تغییر شکل بینی برمی دارد، برش داخلی یا خارجی ایجاد می کند، پوست را بلند می کند و استخوان نامناسب را برای اصلاح یا تراز مجدد برجستگی خارج می کند. این نوع جراحی معمولاً باعث کاهش توده استخوانی و برداشتن بافت اضافی می شود.

در این نوع جراحی هیچ گونه اقدامی بر روی پوست بینی انجام نمی شود، زیرا پوست از طریق خاصیت ارتجاعی خود به راحتی و به صورت خاصی با بافت استخوانی تغییر می کند و ارتباط برقرار می کند.

استخوان بینی

توسط

درصد تغییر استخوان بینی

پسرفت قوز و برآمدگی بینی در جراحی بینی استخوانی نادر است و بینی تا حد زیادی شکل خود را حفظ می کند. اما جراحی بینی بعد از مراقبت از جمله بالا کشیدن بینی در دوران نقاهت، استفاده از موم بینی، خوابیدن به پهلو و ... در کوتاه شدن زمان نقاهت و دستیابی به نتایج ایده آل از جراحی بینی موثر است. در مواردی که ساختار غضروفی- اسکلتی بینی شکسته شود، مگر با ضربه شدید.

قوز استخوانی بینی را از بین ببرید

برآمدگی روی بینی می تواند مادرزادی یا به دلیل ضربه به بینی باشد. برای حل این مشکل، یک روش جراحی می تواند جای زخم روی پل بینی را کاهش دهد. رینوپلاستی اندازه واقعی بینی را تغییر نمی دهد، شکل بینی را تغییر می دهد تا بلندتر به نظر برسد.


انواع برآمدگی بینی

قوز واقعی بینی: طول برآمدگی نوک بینی برابر با فاصله بین لب ها و بینی است.

پل بینی: طول نوک بینی کمتر از فاصله بین لب ها و بینی است.

برآمدگی پنهان بینی: طول برآمدگی نوک بینی بیشتر از فاصله بین لب ها و بینی است.

اگر توده کوچک باشد، تراشیدن سطح توده به راحتی مشکل را حل می کند. اما اگر کاهش خروجی در حد متوسط ​​باشد ممکن است این عمل مشکلی ایجاد کند که به آن نقص سقف باز می گویند که برای رفع این مشکل از روش شکستن و برش استخوان بینی روی بینی فرد استفاده می شود.

در صورت نیاز به برش بینی و برش استخوان، استخوان زیر پل بینی با دقت بریده می شود و سپس وضعیت آن به سمت داخل اصلاح می شود و اندازه باله کاهش می یابد.

نکته: در مورد مقداری که می خواهید توده را کاهش داده و قوز را بردارید، با پزشک خود صحبت کنید.

مدت زمان استفاده از چسب برای بینی استخوانی کمتر از بینی بافتی است، زیرا شکل کلی بینی استخوانی آشناتر است.

در مورد بینی گوشتی و بینی گوشتی اشتباه گرفته اید؟

بینی گوشتی و استخوانی را می توان به راحتی از هم جدا کرد. در برخی موارد، اگرچه غضروف و استخوان های بینی قوی هستند، اما پوست بینی نیز ضخیم است که می توان آن را با بینی گوشتی اشتباه گرفت. البته جای نگرانی نیست. زیرا ضخامت پوست بینی قبل از جراحی بینی ارزیابی می شود. یک جراح بینی نیز با ارزیابی اجزای اصلی، تمام ویژگی های بینی را بررسی می کند.

نتایج جراحی بینی استخوانی بهتر است یا گوشتی؟

تفاوت نتایج جراحی بینی استخوانی و رینوپلاستی گوشت در ساختار این نوع بینی ها نهفته است. به عنوان یک قاعده، افرادی که بینی استخوانی دارند، تغییرات بیشتری را احساس می کنند. اما برای افرادی که بینی گوشتی دارند، از آنجایی که بیشتر ساختار بینی آنها از غضروف های نازک و ضعیف تشکیل شده است، نباید انتظار یک بینی معجزه آسا را ​​داشته باشند و اغلب نتیجه چنین عملی، بینی طبیعی است.

اگرچه می توان گفت به دلیل ظهور روش های نوین جراحی بینی، تفاوت چندانی در نتایج جراحی بینی به جز مهارت های پزشک وجود ندارد.

التیام بینی استخوانی سریعتر است یا بینی عضلانی؟

رینوپلاستی برای اصلاح اندازه و شکل استخوان های بینی برای تسریع روند بهبودی انجام می شود. در بینی های گوشتخوار، جراحی روی بافت بینی با پوست ضخیم (بینی طبیعی) انجام می شود که روند بهبودی را طولانی می کند.

همچنین مدت زمان جراحی بینی استخوانی معمولا زیاد نیست و بستگی به عوارضی دارد که در حین عمل با آن مواجه می شود. چند ساعت بعد از عمل، بیمار از جراحی ترخیص می شود و اکثر بیماران پس از عمل درد زیادی ندارند. لازم به ذکر است که جراحی بینی استخوانی آسانتر از جراحی بینی گوشتی است و معمولاً نتایج بهتری دارد.

راه های کاهش التهاب انواع بینی (استخوانی و چرب)

کارتون باحال

با آب داغ حمام نکنید

مصرف سدیم خود را کاهش دهید. مثل نمک

حرکت و فعالیت خود را کاهش دهید.

سرت را بلند کردی

آیا جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی متفاوت است؟

مهم ترین تفاوت بینی استخوانی با بینی گوشتی، ضخامت پوست بینی است. تفاوت بین جراحی بینی گوشتی و استخوانی به این عامل بستگی دارد.

بینی ایرانی ترکیبی از بینی گوشتی و استخوانی با پوست ضخیم و چرب است. بنابراین در جراحی آنها باید از روشی مناسب برای هر دو استفاده شود. در جراحی بینی معمولاً اندازه بینی کوچک می شود و شکل مناسبی به آن داده می شود. در مقابل، در جراحی بینی، پیوند غضروف در نوک بینی و پل بینی قرار می گیرد. معمولاً این بافت غضروفی از تیغه بینی برداشته می شود. گاهی اوقات، تیغه های غضروف بینی به دلیل آسیب یا شکستگی استخوانی می شوند و این غضروف از گوش خارج می شود و برای ایجاد بینی گوشتی استفاده می شود - کار دشواری است. جراح بینی باید گرفتگی بینی را کاهش دهد مگر اینکه بافت بینی آسیب دیده باشد.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-جراحی-بینی-در-شیراز 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد