سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

نر م ­افزارهای مانیتورینگ

امروزه تعداد زیادی نرم ­افزارهای مانیتورینگ معرفی شده­اند که انتخاب بهترین گزینه از میان آنها امری نسبتا دشوار است. استفاده از یک نرم­افزار مانیتورینگ خوب با قابلیت­های مختلف، امکان مدیریت بهتر زیرساخت­های مربوط به شبکه را می­دهد و در نهایت پس از بررسی کلیه اتصالات مربوط به شبکه، موجب امنیت و افزایش عملکرد می­شود. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی و معرفی بهترین نرم­افزارهای مانیتورینگ بپردازیم. پس در ادامه همراه با ما باشید.

بهترین نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه

همانطور که گفته شد امروزه تعداد زیادی از نرم­افزارهای مانیتورینگ شبکه در دسترس هستند که هر کدام قابلیت­های مختلفی را برای سیستم­های ویندوز، لینوکس، مک و غیره ارائه می­کنند. برای معرفی بهترین نرم­افزارهای مانیتورینگ شبکه در ادامه باز هم همراه با ما باشید.

 

نرم افزار SolarWinds Server & Application Manager

این نرم­افزار که قابلیت نصب بر روی سیستم عامل­های لینوکس و ویندوز را دارد، منابع و عملکرد برنامه‌های موجود روی سرورها را رصد و ردیابی می­کند. این نرم­افزار که به صورت رایگان عرضه می­گردد، به شکل کامل درون شبکه را نظارت و رصد می­کند و این قابلیت را دارد تا چندین سیستم را به طور همزمان در یک لحظه مدیریت نماید. از دیگر امکانات این برنامه می­توان به آپدیت­های مکرر، ارسال پیام­های پیشگیرانه، قابلیت تشخیص مشکلات به وجود آمده، نصب آسان و کاربرپسند بودن اشاره کرد. همچنین این برنامه نقشه نسبتا کاملی از شبکه ارائه می­کند تا در هنگام بروز مشکل، امکان برطرف کردن آن میسر باشد.

نرم­افزار مانیتورینگ Atera

این برنامه مانیتورینگ که بر پایه امکانات ابری (cloud) ساخته شده است، به کاربران خود این امکان را می­دهد تا مجموعه فرآیند­های شبکه را از راه دور کنترل کنند و به صورت لحظه­ای به رصد آن بپردازند. این برنامه به عنوان یک سیستم SaaS شناخته می­شود که کلیه امور مربوط به MSP را رفع می­کند و با استفاده از آن می­توان قابلیت اتوماسیون خدمات حرفه ای را ایجاد نمود. از دیگر ویژگی­های نرم­افزار مانیتورینگ Atera می­توان به قابلیت نظارت بر ظرفیت شبکه، قابلیت نظارت بر سرور وب، ایمیل و پایگاه‌داده‌ها اشاره کرد.

نرم افزار مانیتورینگ Datadog Infrastructure

این نرم­افزار مانیتورینگ هم بر پایه امکانت ابری (cloud) ساخته شده است و با استفاده از ردیابی پیوند­های سیستم­ها به یکدیگر قابلیت برطرف کردن مشکل را ایجاد می­کند. از مهم­ترین امکانات و ویژگی­های این برنامه می­توان به ردیابی منابع سرور و سرویس‌های front-end، قابلیت بررسی اجمالی شبکه، قابلیت تشخیص ناهنجاری عملکرد و امکان گروه­بندی سرورها و نظارت بر آنها در مکان­های مختلف اشاره کرد.

 

 

نرم افزار مانیتورینگ شبکه Site24x7 Infrastructure Monitoring

این نرم­افزار نیز بر پایه امکانات ابری (cloud) طراحی شده است و قابلیت استفاده در شبکه­ها، سرورها و برنامه­های front-end را ارائه می­کند. مهم­ترین مشخصه این نرم­افزار بررسی و مانیتورینگ مربوط به زیرساخت­های شبکه در سرویس­های لینوکس و ویندوز است و قابلیت برطرف کردن مشکل در کوتاه­ترین زمان را ارائه می­کند. از مهم­ترین ویژگی­های این برنامه می­توان به بررسی و آنالیز تاریخچه، آنالیز لحظه­ای سرور، اعلام سریع هشدار، فضای مبتنی بر وب و قابلیت شخصی­سازی اشاره کرد.

نرم­افزار ManageEngine OpManager

·       بهترین ویژگی ها و مزایای سرور اختصاصی ویندوز

این برنامه نیز قابلیت اجرا در سرویس­های لینوکس و ویندوزی را دارد و به نظارت زیرساخت­های شبکه و سیستم­ها می­پردازد و به طور کلی موارد استفاده از این برنامه در شبکه­های بزرگ که کارایی پایینی دارند ارزیابی می­شود. از مهم­ترین قابلیت­های این برنامه می­توان به ارائه گزارش­های دقیق و مکرر، مدیریت فایروال­ها و قابلیت مانیتورینگ سرورها به صورت فیزیکی و مجازی اشاره کرد.