سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

13 نقش اضافی بدنسازی برای ورزشکاران


اگر هدف شما افزایش حجم عضلانی از طریق ورزش و یک برنامه غذایی خاص است. شما باید مکمل ورزشی مناسب را در برنامه خود قرار دهید. نقش مکمل های بدنسازی ساخت عضلات قوی است. این مکمل ها شامل اما نه محدود به حفظ سلامت ورزشکاران و تامین مواد مغذی برای بدن، سیستم ایمنی فرد، همچنین می تواند باروری و تناسب اندام را افزایش دهد. بهترین نوع مکمل را انتخاب کنید. باید با انواع مکمل های ورزشی و فواید مکمل های بدنسازی آشنا شوید. به یاد داشته باشید که هیچ مکملی برای همه ورزشکاران کاملاً مناسب نیست. زیرا هر ورزشکاری برای انجام این فعالیت هدفی دارد و با توجه به آن هدف باید خواص مکمل های بدنسازی را بشناسد و از بین انواع مکمل ها درست را انتخاب کند.

البته قبل از خرید باید از اصالت و تقلبی بودن این محصول آگاه باشید. مواردی مانند طعم و بو، بسته بندی، قیمت را در نظر بگیرید و هولوگرام را در نظر بگیرید، می توانید مکمل ورزشی اصلی را انتخاب کنید.

13 نقش کلیدی مکمل ها در بدنسازی

بدیهی است که همه ورزشکاران مکمل های بدنسازی را برای بهره مندی از مزایای آنها مصرف می کنند. از جمله فوایدی که این محصولات برای بدن دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش وزن و توده عضلانی

افراد می توانند با استفاده از مکمل های ورزشی پروتئین مورد نیاز بدن خود را تکمیل کنند. اگر بدن یک ورزشکار پروتئین کافی دریافت نکند، نمی تواند به راحتی توده عضلانی خود را افزایش دهد. یکی از مکمل های مرتبط و مفید برای بدنسازان، مکمل های پروتئین آب پنیر است. این مکمل حاوی اکثر ویژگی های مکمل بدنسازی است و به شما کمک می کند تا علاوه بر تمرینات سخت وزن و حجم عضلانی دلخواه خود را به راحتی افزایش دهید. سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و همچنین استرس را کاهش می دهد.

پروتئین ضروری را فراهم می کند

بیشتر مکمل های ورزشی حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین هستند. پروتئین موجود در آنها به روش های مختلف استخراج شده و توسط ورزشکاران به صورت پودر استفاده می شود. همانطور که می دانید ماده اولیه اصلی برای ساخت توده عضلانی پروتئین ها هستند، بنابراین تمرینات بدنسازی نقش عمده ای در عضله سازی دارند. علاوه بر پروتئین، این مکمل ها از ترکیبات دیگری نیز تشکیل شده اند که باعث جذب بهتر پروتئین و عضله سازی بهتر می شوند.

افزایش قدرت و قدرت عضلانی

این مکمل با حفظ منبع گلیکوژن بدن که وظیفه سوخت رسانی به ماهیچه ها را بر عهده دارد، خستگی حین ورزش را کاهش می دهد و با تامین انرژی به افزایش قدرت عضلانی در حین ورزش کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از این مکمل ها منجر به ساخت عضلات قوی می شود که قدرت بدنی یک ورزشکار را بیش از یک فرد معمولی افزایش می دهد.

وجود مواد مغذی در بدن

هدف بیشتر ورزشکاران از مصرف مکمل ها افزایش حجم عضلانی و قدرت بدنی است. برای رسیدن به این اهمیت، بدن نیاز به دریافت ترکیبات غذایی، ویتامین ها و پروتئین ها دارد. انواع مکمل های غذایی توزیع شده در بازار تحت لیسانس صنایع غذایی؛ آنها حاوی نمک های معدنی، پروتئین و مقدار مشخصی ویتامین هستند. این ترکیبات غنی از مواد مغذی نه تنها به ورزشکار در رسیدن به اهدافش کمک می کند، بلکه در کاهش ریزش مو و افزایش قدرت باروری ورزشکار نیز موثر خواهد بود.

خون رسانی را افزایش دهید

استفاده از مکمل به لطف آمینو اسیدها و پروتئین های موجود در آن باعث افزایش گردش خون در قسمت های مختلف بدن در حین تمرین می شود. با افزایش گردش خون، تعداد سلول‌های ماهیچه‌ای افزایش می‌یابد و حجم ماهیچه‌ها در طول تمرین افزایش می‌یابد. افزایش گردش خون باعث افزایش قدرت فرد در حین ورزش های سنگین و بهبود عملکرد ورزشکار می شود. قیمت پودر ریل گینز یونیورسال نوتریشن        


تسریع بهبودی

استفاده از مکمل های غذایی برای ورزش بدن به سرعت بازیابی می شود و انرژی از دست رفته را با تولید پروتئین های مهم در حین یا بعد از ورزش بازیابی می کند. و مصرف مکمل های مفید شما به بهبود کیفیت خواب خود کمک خواهید کرد. خستگی ناشی از ورزش های سنگین گاهی اوقات می تواند ورزشکاران را از انجام فعالیت های روزانه خود باز دارد. اما با مصرف مکمل های مناسب. شما قادر خواهید بود به سرعت از شر خستگی خلاص شوید.

به چربی سوزی کمک می کند

برخی از مکمل ها اسیدهای چرب را وارد بدن کرده و سطح انرژی را افزایش می دهند. این محصول کاربردهای زیادی دارد اما کاربرد اصلی آن کاهش وزن سریع با افزایش انرژی چربی سوزی است. استفاده از مکمل های CLA و مکمل های آل کارنیتین برای سوزاندن چربی های اضافی بسیار مفید است.

این به پیشگیری و درمان آسیب ها و آسیب های ورزشی کمک می کند

برخی از مکمل ها مانند کربوهیدرات ها به دلیل داشتن ترکیبات عالی و منحصربفرد می توانند سطح انرژی بدن ورزشکاران را افزایش داده و از آسیب های ورزشی محافظت کنند. البته، تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن برای ترمیم آسیب به روند بهبودی کمک می کند و زمان بهبودی را کوتاه می کند. مکمل ها برای هدف خاصی ساخته می شوند که ورزشکاران هنگام آسیب دیدگی چه چیزی باید مصرف کنند.

افزایش استقامت و تاخیر در خستگی

خستگی ناشی از رقابت یا تمرینات شدید برای یک ورزشکار غیرمنتظره نیست. کارشناسان پس از بررسی خواص مواد تشکیل دهنده به این نتیجه رسیدند که کافئین باعث کاهش خستگی می شود. بنابراین، یکی از بهترین مکمل های ورزشی برای مبارزه با خستگی، مکمل کافئین است. کافئین عملکرد بدنی را در تمام ورزش ها از جمله بدنسازی بهبود می بخشد و خستگی را به تاخیر می اندازد. برخی از مزایای مکمل های بدنسازی کافئین شامل کاهش خستگی، افزایش عملکرد تمرینات مقاومتی و کمک به سوزاندن چربی است.

سطح هورمون های آنابولیک را افزایش دهید

اگرچه وجود پروتئین کافی در بدن منجر به رشد عضلانی می شود، اما کمبود هورمون های لازم برای تبدیل اسیدهای آمینه به عضله این فرآیند را مسدود می کند. یکی از مزایای اضافی بدنسازی افزایش سطح هورمون آنابولیک و به دنبال آن رشد عضلات و افزایش قدرت بدن است. هورمون آنابولیک با افزایش ویژگی های جنسی، لحن صوتی، سطح تستوسترون و رشد مو باعث افزایش مردانگی می شود.

می تواند سطح قند خون را تا حدودی کاهش دهد

قبلاً گفتیم که خواص مکمل های بدنسازی با توجه به اهداف خاصی طراحی شده است. اگر به دنبال کاهش سطح قند خود هستید، می توانید فیبر مورد نیاز بدن خود را با مصرف مکمل های فیبر به شکل قرص تامین کنید. این فرآیند به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید.

افزایش هیدراتاسیون سلولی

برای افزایش تامین آب سلول ها مکمل های مختلفی تولید می شود که از مهمترین آنها می توان به مکمل های کازئین، گلیسرول و کراتین اشاره کرد. این مکمل ها وارد فضای خارج سلولی شده و با اسمز آب را به داخل آن می کشند. با افزایش میزان آب در سلول ها، استرس گرمایی در حین ورزش کاهش می یابد.

حمایت از سلامت روان

تاکنون هیچ تحقیق علمی در مورد تاثیر مکمل ها بر سلامت مغز انجام نشده است، اما تجربه نشان می دهد مکمل هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند می توانند به سلامت مغز کمک کنند.

حرف آخر

در این مقاله به طور کامل به 13 نقش مکمل های بدنسازی و استفاده از این مکمل ها در بدن ورزشکاران پرداخته ایم. امیدواریم با مطالعه این مقاله با خواص مکمل های بدنسازی و مکمل های بدنسازی آشنا شده باشید. هنگام انتخاب مکمل، هر ورزشکار باید هدف ورزش را مشخص کند. اگر بدنسازی را به صورت حرفه ای دنبال می کنید، در این زمینه باید رژیم غذایی مناسبی را زیر نظر بدنساز یا مربی خود دنبال کنید تا تمرینات سنگین و طاقت فرسا را ​​پشت سر بگذارید. هدف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد