سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

تافل چیست و چقدر برای کار مهم است؟


مطمئناً با شنیدن نام تافل بلافاصله به فکر مهاجرت و تحصیل و کار در خارج از کشور می افتید. در واقع منطقی است که این طرز تفکر در ذهن همه وجود داشته باشد، اما جالب است بدانید که تافل و اخذ مدرک آن تنها برای این موارد نیست و می تواند در حرفه شما بسیار موثر باشد. اما تافل دقیقا چیست و چه چیزهایی باید در مورد آن بدانید؟

اگر سوالی در مورد آزمون تافل دارید و به دنبال پاسخ آن هستید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد! این مقاله به بررسی آزمون تافل، نحوه شرکت در آزمون تافل، الزامات آن، برای گرفتن گواهینامه، آزمون تافل و ساختار آن می پردازد. اگر سوالی در مورد تافل، آیلتس دارید، پاسخ آن سوالات را در مقاله آیلتس چیست خواهید یافت؟

آیا شما از تافل هستید؟

تافل ("آزمون انگلیسی برای افراد غیر انگلیسی زبان") یک آزمون استاندارد است که مهارت زبان انگلیسی شرکت کنندگان را اندازه گیری می کند. به طور کلی، اکثر دانشگاه ها از نمره تافل برای پذیرش متقاضیان استفاده می کنند. اما شرکت کنندگان تافل به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور محدود نمی شوند. هر کسی که بخواهد زبان انگلیسی را برای اهداف خاص یاد بگیرد، می تواند در تافل شرکت کند. این افراد می توانند مهاجران، معلمان و متخصصان کلاس های زبان، افراد عادی که می خواهند مهارت های انگلیسی خود را بهبود بخشند و حتی دانش آموزان دبیرستانی و دبیرستانی باشند.

با این حال، تافل به طور کلی بر نحوه استفاده از زبان انگلیسی در یک محیط آکادمیک متمرکز است، بنابراین مدارس و دانشگاه ها اغلب از تافل برای پذیرش متقاضیان استفاده می کنند. بنابراین در متن قسمت ریدینگ آزمون تافل شاهد استفاده از زبان انگلیسی در سطح آکادمیک و جدا از معنای عمومی و اصطلاحات عمومی هستیم.

تافل و آیلتس و تفاوت های آنها

اگرچه آزمون تافل محبوب است و بسیاری از افراد می خواهند در آن شرکت کنند و نمره خوبی کسب کنند، اما تافل تنها آزمون انگلیسی نیست. در واقع تست های مهارت زبان انگلیسی زیادی برای غیر انگلیسی زبانان وجود دارد که از هر کدام می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. اگر دانشجو هستید، احتمالا تافل برای شما مناسب تر است. با این حال، اگر برای ویزای کار درخواست می کنید، تافل ممکن است آزمونی برای شما نباشد.

اگر قصد مهاجرت کاری یا اثبات مهارت های زبان انگلیسی خود را در محل کار دارید، ممکن است به جای تافل به آزمون زبان انگلیسی آیلتس نیاز داشته باشید. آزمون زبان انگلیسی دیگری به نام TOEIC وجود دارد که زبان افراد را به جای زبان آکادمیک متناسب با محیط کار می سنجد. شاید بتوان تفاوت آیلتس و تافل را در روش استفاده شده، سطح سختی و همچنین زبان آکادمیک مورد استفاده در تافل دانست. برای شرکت در آزمون GRE کلیک کنید.
چه کسانی باید در آزمون تافل شرکت کنند؟

تافل در درجه اول برای افرادی است که می خواهند در یک دانشگاه یا برنامه تحصیلات تکمیلی در یک کشور انگلیسی زبان شرکت کنند. با این حال، افراد دیگر نیز ممکن است تافل را برای مقاصد دیگر شرکت کنند. افرادی که می توانند در آزمون تافل شرکت کنند عبارتند از:

دانش آموزان در یک کشور انگلیسی زبان در دبیرستان ثبت نام کردند.

دانشجویانی که به دنبال پذیرش در کالج ها و دانشگاه های غیر انگلیسی زبان هستند.

افرادی که به دنبال دریافت مجوز یا گواهینامه در یک زمینه خاص هستند، یا افرادی که می خواهند برای مهارت های زبان انگلیسی خود واجد شرایط باشند (این افراد شامل کارمندان شرکت و اساتید آموزش زبان انگلیسی می شوند).

افرادی که برای مقاصد مهاجرتی نیاز به نشان دادن مهارت های انگلیسی خود دارند.

کسانی که فقط می خواهند دانش خود را در زبان انگلیسی با یک آزمون رسمی و شناخته شده بررسی کنند.

طراحان این آزمون توصیه می کنند شرکت کنندگان قبل از شرکت در تافل حداقل 17 سال سن داشته باشند یا دبیرستان را به پایان رسانده باشند. این آزمون مستلزم خواندن کتاب های گاهی دشوار و دانستن واژگان دشوار است و بسیاری از افراد قبل از این سن این سطح از زبان انگلیسی را نمی دانند. برای شرکت در آزمون تافل یا هر آزمون دیگری، خوب است از آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی استفاده کنید تا متوجه شوید از نظر مهارت های عمومی در چه سطحی هستید.

بسیاری از افراد به آیلتس نیاز ندارند و می خواهند تافل را بگذرانند. اینها افرادی با ویژگی های زیر هستند:

انگلیسی زبان اول او نیست.

زبان اصلی آموزش آنها حداقل پنج سال است که انگلیسی نبوده است.

فرمت آزمون تافل چگونه است؟

تافل آزمونی طولانی و دشوار است، اما دانستن نحوه انجام آن اولین قدم برای موفقیت و کسب نمره خوب است. بنابراین، بیایید انواع مختلف آزمون تافل و ساختار این آزمون را بررسی کنیم.

انواع آزمون تافل

اکثر (97%) آزمون های تافل به صورت آنلاین انجام می شود. برای تافل (IBT) مبتنی بر اینترنت، شرکت کنندگان معمولاً در کلاس درس پشت رایانه می نشینند و به سؤالات آزمون پاسخ می دهند.

اقلیت (3٪) از تمام آزمون های تافل، آزمون های کاغذی (PBT) هستند. مهارت های صحبت کردن در آزمون تافل PBT اندازه گیری نمی شود، بنابراین بسیاری از برگزارکنندگان آزمون در حال برنامه ریزی برای حذف این روش آزمون هستند.

در این راستا بسیاری از شرکت ها، دانشگاه ها، مدارس و کشورها مدرک تافل IBT را می پذیرند. برای شرکت در آزمون کاغذی باید مطمئن شوید که نوع آزمون با توجه به مدرک تافل معتبر در نظر گرفته شده است.

چه در حال آزمایش مهارت های خود باشید و چه می خواهید به هدف تافل خود برسید، فرقی نمی کند که کدام قالب را انتخاب کنید. تنها استثنا در قوانین آزمون تافل این است که اگر در 12 روز گذشته در تافل شرکت کرده باشید، نمی توانید دوباره در آزمون شرکت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد