سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

داستان های جدید و قدیمی تاریخ ترکیه


ترکیه یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین فرهنگ های جهان را دارد. این کشور در نشان دادن تاریخ و فرهنگ پیشینیان خود کوتاهی نکرده و فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیادی تولید کرده است که بیشترین مخاطب را به خود جلب کرده است. از این رو بهترین سریال تاریخی ترکیه با صحنه های عالی، بازی خوب، داستان های جالب و هیجان انگیز و نگاهی به تاریخ و فرهنگ ترکیه یکی از محبوب ترین سبک های تلویزیونی این کشور است که طرفداران زیادی از سراسر جهان پیدا کرده است جهان . الان چند سالیه

این نمایشنامه ها علاوه بر سرگرمی، ذهن مردم را به موضوعات انسانی، تاریخی و فرهنگی می رساند و آنها را با تاریخ ترکیه آشنا می کند. سپس می توانید نام بهترین سریال های ترکی قدیمی و جدید را به لیست تماشای خود اضافه کنید.

رستاخیز: Ertuğrul serija

اگر به دنبال بهترین فیلم های اکشن و سریال های ترکی هستید، احتمالا سریال قیام ارطغرل را در آنجا خواهید دید. این سریال به تاریخ سلسله عثمانی می پردازد و زندگی سلطان ارطغرول عثمانی، پدر سلطان عثمان اول را بررسی می کند. این سریال به لطف فیلمبرداری زیبا، بازیگری و فیلمنامه جذابش، محبوبیت زیادی در ترکیه و سراسر جهان به دست آورد.

داستان ظهور ارطغرل به دنبال تلاش های خستگی ناپذیر ارطغرل برای حفظ حکومت عثمانی و مقاومت در برابر نیروهای خارجی و داخلی است. سریال شورش ارطغرل به روابط سیاسی و نظامی عثمانی ها با دشمنانشان مانند شاهزادگان مغول و بازگشت ارتش عثمانی به خانه می پردازد.

Rise of Empires: The Ottoman Series

سریال Rise of Empires: Ottoman یکی از بهترین سریال های تاریخی ترکی است که به مدت دو فصل با 6 قسمت از نتفلیکس پخش شد. سریال ترکی حول محور حمله سلطان محمد فاتح به شهر قسطنطنیه در سال 1453 می چرخد. ظهور امپراتوری ها: سریال عثمانی ترکیبی از تاریخ و فیلمنامه جذاب است تا فتح بیزانس توسط عثمانی ها و تلاش های سلطان محمد فاتح برای ترویج فرهنگ امپراتوری اتومان را به تصویر بکشد.

فصل دوم این سریال محمد و ولاد نام دارد و داستان محمد فاتح و ولاد دیوانه را روایت می کند که زمانی دوستان دوران کودکی بودند. اما اکنون آنها در مقابل هم قرار گرفته اند.

سریال کوروس عثمانی

سریال عثمان یکی از بهترین سریال های تاریخی ترکیه است و بخشی از زندگی عثمان اول، بنیانگذار امپراتوری عثمانی را نشان می دهد. این سریال در واقع ادامه سریال قیام ارطغرل را روایت می کند که پدر عثمان است. همچنین در مجموعه موسس عثمانی می توان نحوه اداره امپراتوری و روابط سیاسی و جنگی عثمانی ها با امپراتوری های بیزانس و مغول را مشاهده کرد. نقش اصلی سریال را بوراک اوزچیویت بازی می کند که با حضور در بهترین فیلم های ترکیه ای به یادگار مانده است. برای دانلود سریال تاریخی باستانی کلیک کنید.

داستان مجموعه تلویزیونی بنیانگذار عثمان ابتدا پایه و اساس امپراتوری عثمانی را روایت می کند و سپس مشکلاتی را که عثمان با آن روبرو بود را مورد بحث قرار می دهد. به زندگی شخصی عثمان نیز خواهیم پرداخت.

سریال رستاخیز. امپراتوری بزرگ سلجوقی – اویانیس: Buyuk Selçuklu

سریال رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی یکی از پرطرفدارترین سریال های تاریخی ترکیه است و همانطور که از نامش پیداست داستان سلسله سلجوقیان و سلطنت سلطان ملکشاه را روایت می کند. در این سری از شمشیربازی های ترکی، روابط سیاسی و جنگی سلجوقیان با دشمنانشان به تصویر کشیده شده است. سریال رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقیان در ترکیه رکورد زد و به یکی از بهترین سریال های ترکی تبدیل شد.

داستان رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقیان با ظهور سلسله سلجوقیان در زمان سلطان ملکشاه اول و پسرش احمد سنجر آغاز می‌شود

سری حریم سلطان - قرن باشکوه

سریال حریم سلطان یا سده باشکوه مدتی است که یکی از پرمخاطب ترین و ثابت ترین سریال های شبکه جم بوده است. این سریال داستان سلطنت سلطان سلیمان کبیر، یکی از مشهورترین و موفق ترین سلاطین عثمانی را روایت می کند. در سریال تاریخی ترکی محتشم یوزیل شهید ماجراهای دوران سلطنت سلطان سلیمان و روابط او با همسرانش به ویژه همسر اصلی او معروف به خرم سلطان ارائه می شود. علاوه بر این، روابط سیاسی و جنگی عثمانی ها با دشمنانشان و امپراتوری های مصر و ایران در این سریال قابل مشاهده است. اگر به لیست تمامی سریال های ترکی قدیمی نگاه کنید، سریال حریم سلطان یکی از محبوب ترین ها خواهد بود.

سوریه شما سرزمین مادری من هستید - شما سرزمین مادری من هستید

فقط نگاهی به امتیاز سریال وطنم تویی کافی است تا متوجه شوید با یکی از با کیفیت ترین و پرطرفدارترین سریال های ترکی روبرو هستیم. این سریال درباره زندگی مردم ترکیه در طول جنگ جهانی اول و به ویژه در مورد جنبش مردم ترکیه برای مبارزه برای آزادی و استقلال است. آنچه سریال وطنم تویی را از دیگر سریال های مهم تاریخی ترکیه متمایز می کند، تمرکز بر روابط عاطفی و خانوادگی بین شخصیت های مختلف است. Halit Eganc که قبلا در سریال حریم سلطان او را دیده بودیم یکی از بهترین بازیگران ترکیه ای است که در این سریال نقش اصلی را ایفا می کند.

داستان سریال وطنم تویی درباره سربازی میهن پرست است که سال ها از عمر خود را در جنگ و ارتش عثمانی گذرانده است. او شوهر خوبی برای همسرش عزیزه و پدری مهربان برای فرزندانش علی کمال، یلدیز و هلال است. اتفاقی در یکی از جنگ ها می افتد که زندگی او را تغییر می دهد.

سن شگفت انگیز: Kösem

سریال ماهپیکر که با نام سده باشکوه 2 نیز شناخته می شود یکی از بهترین سریال های تاریخی ترکی است که داستان کوسم همسر سلطان احمد اول و مادر سلطان مراد چهارم را به تصویر می کشد. و ابراهیم صفوی. برنست در سریال ماهپیکر یکی از بهترین بازیگران زن ترکیه ای نقش قدرتمندترین زن امپراتوری عثمانی را بازی می کند. این سریال با نمایش تلاش های کوسم برای حفظ قدرت و امپراتوری عثمانی، نقش زنان را در تاریخ و جامعه ترکیه و سایر جوامع برجسته می کند.

داستان سریال ماهپیکر زندگی کوسم را شرح می دهد. از لحظه ورود او به عنوان برده در حرمسرای سلطان احمد اول تا زمانی که به قدرت رسید، سریال نشان می دهد. علاوه بر این، عشق و روابط خانوادگی کوسم با شاهزادگان و خانواده سلطنتی در سه دوره مختلف به تصویر کشیده شده است.

Kurt Seyit and Shura - سریال Kurt Seyit and Shura

سریال سید و شورا یکی از بهترین سریال های تاریخی ترکی است که رتبه اول را در سری رمان ها به خود اختصاص داده است. این سریال از روی کتاب نرمین بزمان که نوه کورت سید است نوشته شده است. داستان عاشقانه سید دا شورا درباره زندگی عاشقانه یک افسر ترک و یک شاهزاده روسی در طول جنگ جهانی اول است.

زوج جذاب هنری کیوانیچ تاتلیتوگ و فرح زینب عبدالله باعث شد تا افراد بیشتری این سریال را دنبال کنند. سریال سعید و شورا دارای دکورها و لباس های جذاب و همچنین داستانی جذاب است که یکی از دلایل محبوبیت آن است. داستان سعید و شورا با عشق در نگاه اول بین یک افسر نظامی و یک دختر روسی شروع می شود بدون اینکه بدانند چه بر سرشان می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد