سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

با زیباترین و زیباترین مکان های سرع آشنا شوید


شهر شمالی پرطرفدارترین شهر گردشگری ایران است. اما مشکل کنونی این است که بیشتر مسافران با وجود بازدید از سرزمین های سرسبز مازندران و گلستان، همچنان با جاذبه های گردشگری شهرهای دو استان ناآشنا هستند. در این مقاله قصد داریم به تشریح جاذبه های توریستی ساری، مقصد اصلی میلیون ها مسافر و گردشگر در هر سال بپردازیم. با مطالعه و شناخت مناظر این شهر می توانید توری جذاب و منحصر به فرد داشته باشید. با رسانه گردشی تاپ همراه باشید.

ز شهر ساری در ایران چه می دانید؟


زری یکی از پرطرفدارترین و پرجمعیت ترین شهرهای شمال ایران و مرکز استان مازندران است، تاریخ شهر زری به دوران پیش از اسلام برمی گردد. از آنجایی که شهر باستانی با تاریخ بسیار زیاد است، جاذبه های گردشگری در ساری بسیار زیبا و زیبا هستند. برای اطلاعات بیشتر خوب است بدانید مساحت این شهر 35 کیلومتر مربع و جمعیت آن حدود 509820 نفر است.

ساری با دریای خزر در یک سو و جنگل و کوه و دشت در سوی دیگر ارتباط بسیار خوبی با محیط زیست دارد. این شهر همچنین شاهراه ارتباطی شرق کشور است. از نظر آب و هوا، ساری دارای آب و هوای خنک و مرطوب است که در فصول بهار و پاییز گردشگران را به خود جذب می کند. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه ساری با ما همراه باشید تا جدا از دریا و سواحل با جاذبه های این شهر شمالی بیشتر آشنا شوید.

محبوب ترین مکان های دیدنی ساری کدامند؟

هر ساله بسیاری از افرادی که به ساری سفر می کنند فقط از دریاها و سواحل این شهر استفاده می کنند و این جاذبه فقط افراد را به خود جذب می کند. بنابراین اگر با دیگر جاذبه های ساری آشنا شوید، این شهر را بیشتر دوست خواهید داشت. مراکز گردشگری زرد عبارتند از طبیعت و حیوانات، تاریخ و معماری، مذهب و معنویت و غیره.

بهترین مکان های دیدنی در سرع عبارتند از:

تصویر بدب از سو

منطقه حفاظت شده دشت ناز

دریاچه چورت

سلیمان تن از پیش س

امامزاده عباس

مسجد مرکزی

برج روتاک

خانه کلبادی

در بهار زیبای ساری سوری

چشمه باداب سورت یکی از زیباترین مناظر طبیعی شمال کشور است. این چشمه ها در ارتفاع 1841 متری از سطح دریا قرار دارند و به رنگ نارنجی یا غروب آفتاب هستند. رنگ منحصر به فرد چشمه به دلیل سنگ تراورتن چشمه است که به دلیل غلظت بالای رسوبات غنی از اکسید آهن به وجود آمده است. هر یک از چشمه های این منطقه دارای ویژگی های خاصی بوده و از نظر بو، رنگ، حجم و اندازه کاملاً متفاوت است. چشمه های باداب سورت از تپه های دماوند و سارو ابرگو سرچشمه می گیرند و به عنوان دومین اثر طبیعی ملی شناخته می شوند.

منطقه حفاظت شده دشت ناز ساری

منطقه حفاظت شده دشت ناز یکی از جاذبه های شهر ساری است که در شمال شرقی این شهر قرار دارد. دشت ناز پناهگاهی بسیار وسیع با مساحتی بیش از 56 هکتار است. این منطقه حفاظت شده در سال 1346 تاسیس شد و دارای گونه های گیاهی و جانوری کمیاب از جمله گوزن قرمز، آهو، قرقاول، گربه جنگلی و ... می باشد. این پناهگاه از 447 گونه گیاهی محافظت می کند و در داخل جنگل هیرکانی قرار دارد. اگر به ساری سفر کنید و طبیعت بکر و جنگلی منطقه حفاظت شده دشت ناز را تماشا کنید، از تصویر دست پروردگار لذت خواهید برد و تجربه ای متفاوت را برای خود و خانواده به ارمغان خواهید آورد.

دریاچه کلیسای ساری

دریاچه چارت یکی از مکان های معروف ساری است که در میان جنگل های منطقه مازندران و در روستای چارت ساری قرار دارد. این دریاچه به دلیل طبیعت زیبا و آرامی که دارد جزو دریاچه های معروف به شمار می رود دریاچه چرت تنها 80 سال قدمت دارد و به آن دریاچه کوچک می گویند دریاچه باشکوه چرت توسط درختان کهنسال و پوشش جنگلی احاطه شده است مساحت این دریاچه 2.5 است. هکتار هکتار و سطح آب آن در فصول مختلف سال تغییر می کند بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه بهار و در منطقه سرسبز و سرسبز شمال است

سد جزر و مد ساری سلیمان

سد سلیمان تنگه که به سد شهید رجایی نیز معروف است، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سد خاورمیانه محسوب می‌شود. این سد در جنوب غربی ساری در فاصله 45 کیلومتری قرار دارد. جالب است بدانید که پروژه ساخت سد سلیمان تنگه در سال ۱۳۳۶ آغاز و در سال ۱۳۷۶ به پایان رسید، این سد بتنی دو طاقی به طول ۸۵۰۰ متر و ارتفاع ۱۳۸ متر می باشد. نزدیک این سد روستای زیبایی به نام آرامش وجود دارد که در واقع مکانی توریستی و تفریحی است. از جاذبه ها و سرگرمی های این مقصد گردشگری دیدنی می توان به بازدید از سد شهید رجایی، تفریحات آبی مانند قایق سواری و ورزش های آبی، لذت بردن از طبیعت و طبیعت گردی، ماهیگیری و غواصی اشاره کرد.

مزدا عباس صالح

امامزاده عباس ساری یکی از جذاب ترین ساری ها با مضمون مذهبی و معنوی است. این امامزاده مکانی مقدس و مورد احترام برای خود ساروویان است. علاوه بر معنویت و مذهبی بودن امامزاده عباس باید به طراحی شگفت انگیز این امامزاده اشاره کرد. امامزاده عباس در بنای هشت ضلعی با گنبدی هرمی شکل ساخته شده است. این هرم قدرتمند که به یک چراغ بزرگ ختم می شود، تزئینات کاملی دارد که شهرت بی نظیری به این امامزاده قرن نهم بخشیده است. از ویژگی های امامزاده عباس، پنجره های کبابی، درهای چوبی مزین، قرنیزها و قندیل های بلند طلایی است.

مسجد تله ساری

مسجد جامع ساری یکی دیگر از امکانات مذهبی شهر ساری است. این مسجد که بزرگترین مسجد شهر است از دوران طبرستان فرار کرده و یک اثر تاریخی بسیار ارزشمند است. مسجد جامع ساری در مرکز شهر و نزدیک به بازار نرگسیه واقع شده است. قدمت مسجد معروف ساری به دوران پس از اسلام می رسد. البته مسجد جامع بر فراز آتشکده ای از دوره مسیحا ساخته شده است. این مسجد طبری به مرور زمان بازسازی شده است. و آخرین بازسازی در سال 1396 بوده است. شبستان با داشتن بالکن و سه محراب عریض و عریض است. محراب و منبر مشبک، گلدسته آجری، سقف تالار معرق و کاشی کاری و منقوش با حروف کوفی. از ویژگی های بارز مسجد جامع در سره به شمار می رود. که دیدنش خوشایند نیست.

ریسکت برج ساری

برج راسکت برج یا معبدی تاریخی است که در روستای راسکت قرار دارد و یکی از مکان های معروف ساری است. این برج در قرن پنجم هجری قمری با آجر ساخته شده و به شکل مدور است. راسکت مهم ترین برج آهکی ایران به شمار می رود و به دلیل هندسه آن بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. این برج مربوط به دوره باوندیان است و دو کتیبه کوفی و ​​پهلوی در داخل آن دیده می شود. رسکت ساری در تقاطع جاده کیاسر و سد سلیمان قرار دارد. از شکوه بالای برج باید اشاره کرد که Raskettårnet در شیبی به ارتفاع 18 متر ساخته شده و هنوز پابرجاست. سقف برج تماما از مقرنس ساخته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد