سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

کارتریج چیست؟


منبع رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می شود. چاپگرهای جوهر افشان قطرات ریز جوهر را از طریق سوراخ‌های کوچک هد چاپ بر روی یک ورق کاغذ می‌پاشند و تصاویر سیاه و سفید و رنگی تولید می‌کنند. ساخته شده در سطح با کیفیت بالا. رنگ های اصلی چاپگرهای جوهر افشان به سه رنگ اصلی فیروزه ای (آبی)، سرخابی (قرمز) و زرد (زرد) تقسیم می شوند.

برای قیمت کارتریج برخی از چاپگرهای جوهرافشان از ترکیب سه رنگ اصلی، یک رنگ جوهر مشکی ایجاد می کنند که برای نوشتن متن چندان مناسب نیست و رنگ آن مشکی با رنگ سبز یا آبی است. در خط قدیمی چاپگرهای جوهر افشان، کارتریج های سه رنگ اصلی به هم متصل می شدند و اگر یک رنگ تمام می شد، هر سه رنگ باید جایگزین می شدند.


اما امروزه در چاپگرهای جوهرافشان این سه رنگ از یکدیگر جدا شده اند. معمولاً اکثر چاپگرهای جوهرافشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شده اند. اما برای چاپ عکس حرفه ای به چاپگری با شش رنگ مجزا نیاز دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و مشکی دارای رنگ قرمز روشن و آبی روشن باشد که برای ایجاد تصاویر با رنگ های طبیعی تر موثر است.

نحوه نگهداری کارتریج های چاپگر جوهر افشان

اگر کارتریج های جوهر شما خالی یا تقریبا تمام شده باشد، اگر از آنها مراقبت نکنید، به سرعت خشک می شوند و نمی توان آنها را دوباره پر کرد. این شما را مجبور می کند که برای خرید دو کارتریج جدید پول بیشتری خرج کنید. بنابراین، در اولین نشانه از اتمام جوهر کارتریج‌های رنگی یا مشکی‌تان، زمان را از دست ندهید، فوراً آن کارتریج‌ها را از چاپگر خارج کرده، پر کنید و به کسی بدهید که بتواند آنها را تحویل دهد: برای تو.

حتی بهتر است اگر خودتان آن را دانلود کنید، در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. هنگامی که می خواهید هر کاست را به صورت جداگانه بسته بندی کنید، به محصولات زیر نیاز دارید:

1- کیسه پلاستیکی زیپ لاک

2- نوارهای باریک (30×2 سانتی متر) از پارچه کرکی یا کاغذ نی ضخیم یا دستمال کاغذی ضخیم.

3. تعداد کش های دایره ای

روش بسته بندی به شرح زیر است:

1- کارتریج خالی را از چاپگر خارج کنید.

2- نوار نازک را چند بار تا کنید تا به طول 3 سانتی متر کاهش یابد. این رطوبت باید آبی باشد که خیس باشد ولی چکه نکند.

- کارتریج و نوار خیس شده را در پلاستیک قرار دهید لطفاً توجه داشته باشید که نوار مرطوب برای چسبیدن به بدنه کارتریج کافی است و نباید با سر چاپ یا قسمت جوهر کارتریج تماس داشته باشد. عملکرد این نوار مرطوب مرطوب نگه داشتن فضای داخلی پلاستیک است

4- کیف را ببندید و زیپ را خوب ببندید.

5- آن را با کش دور پلاستیک محکم کنید.

6- در اسرع وقت شارژ کنید.

اگر نمی توانید کارتریج آوافرهنگ  را به موقع شارژ کنید، لازم است حداقل هفته ای یک بار نوار کاغذی را مرطوب کنید.


پس به نکات مهم زیر توجه کنید:

1. هنگامی که جوهر چاپگر تمام شد، آن را از چاپگر خارج کرده و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. در غیر این صورت جعبه چاپگر به سرعت خشک می شود و دور ریخته می شود.

2- در کارتریج جوهر به محض تمام شدن جوهر اول، کارتریج را ببندید. تغییر رنگ تصویر به شما کمک می کند تا ببینید که رنگ عالی است.

3- اگر در اسرع وقت کارتریج را دوباره پر کنید، می توانید دوباره با آن کار کنید.

نکاتی که در خرید کارتریج باید به آن توجه کنید:

هنگام خرید چاپگر، قبل از هر تحقیقی به جوهر استفاده شده توجه کنید. در واقع انتخاب جوهر مناسب مهمتر از انتخاب چاپگر است.

1- به طور کلی جوهر کارتریج مشکی ارزانتر از معادل رنگ آن است. لطفا قبل از خرید مواد مصرفی را بررسی کنید. از آنجایی که چاپگر شما می تواند سیاه و سفید باشد، در این صورت در هزینه های خرید بسیار صرفه جویی خواهید کرد.

2- اگر شما از جمله کسانی هستید که به حفظ محیط زیست اهمیت می دهید، کارتریج های جوهر قابل استفاده مجدد را پیشنهاد می کنیم که سازگار با محیط زیست هستند و به راحتی در دسترس هستند.

3- یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید جوهر، اطمینان از سازگاری آن با چاپگر است، زیرا کارتریج های جوهر بر اساس مدل چاپگر و سازنده طراحی شده و روی جلد قابل مشاهده است. بنابراین، هنگام خرید، مدل و برند سازنده چاپگر خود را با مشخصات نوشته شده روی درپوش کارتریج مطابقت دهید.

4. برخی از جوهرها بسیار گران هستند و پس از بررسی دقیق بازار چاپگر، متوجه خواهید شد که هزینه خرید جوهر برای چاپگر شما با خرید یک مدل جدید چاپگر با جوهر کاملا متفاوت است. در این صورت به صرفه ترین راه تعویض چاپگر خواهد بود.

5- اکثر جوهرها برای رضایت مشتری دارای گارانتی سازنده هستند و تنها راه حفظ گارانتی، حفظ اصل برگه خرید، بسته کارتریج و اطلاعات گارانتی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد