سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

چه می‌خواهید تالاب انزلی برای تبدیل شدن به چیست؟


در مسیر رامسر به اربکله یکی از رستورانهای جذاب محلی رامسر به نام رستوران بلوط واقع شده است. استفاده کنید. یادتان باشد در تمام این مسیر پشتیبانی سپنجا همراه شما است . میتوانید با وسیله نقلیه شخصی و یا با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند هواپیما، قطار و اتوبوس به یکی از این شهرها سفر کنید. طبق گفتهها این غارها محلی برای پناه گرفتن مردم در مقابل اقوام بیگانه یا دخمههایی برای تدفین اجساد بوده است. اگرچه حضور راهنمای محلی برای بازدید از نقاط دورتر لازم است، برای احتیاط بیشتر باید نقشه آفلاین را از قبل دانلود کنید تا در صورت نبود دسترسی به اینترنت، از موقعیت مکانی خودآگاه باشید. برای دسترسی با آبشار کلاته باید از میان جنگل شصت کلاته زیبا عبور کنید. آبشار لونک به مانند ریسمانی نقرهای در میان درختان سبز و زیبای جنگل کشیده شده است. قلعه مارکوه یکی جاذبههای زیبای این شهر میباشد که از قدیمیترین مناطق توریستی شمال ایران است. یکی از این جنگلها پارک جنگلی سیسنگان است که نمونهای طبیعی از جنگلهای جلگهای شمال ایران به شمار میرود. حبیب محبیان که از خوانندگان صاحب سبک ایران به شمار میرود و با آلبوم مرد تنهای شب شهرت یافت در سن 68 سالگی بر اثر ایست قلبی زندگی را ترک گفت و در آرامگاه مسجد قدس روستای نیاسته از بخش کتالم رامسر به خاک سپرده شد. مازندران از جمله استانهای شمالی و سرسبز ایران به شمار میرود.

Free photo mysterious shot of a single dry bush on a background of a foggy forest with a lake in lake district وقتی که شمال ایران را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب میکنید، انتخاب بین دو جاذبه طبیعی اصلی شمال یعنی جنگل و دریا میتواند مسیر سفر شما را تغییر بدهد. 2 - در تاریخ 27 فروردین امسال اعضا گروه کوهنوردی کیان : سارا هاشمی - سپیده جعفری - الهه موفق - ماری مناجاتی - زینب شیخ - ستاره الهی نژاد - محمد مشایخ - جواد حیدرزاده - امید بالی - سهیل میر رضایی - بهنام موسوی و علی منصوری برنامه کوهپیمایی از مسیر جنگل ترخانلش به سد خاکی اویدر برگزار کردند . 6 - در تاریخ 28 خرداد امسال کوهنوردان گروه کیان : جواد حیدرزاده - محمد مشایخ - هومن سجودی - حمید محمدیان - سلمان حمیدی نیا - امیر حسین جهانگیری - سارا هاشمی - سپیده جعفری - الهه موفق - ماری مناجاتی - تینا یگانه و زهرا جهانمیر قله هسل کوت به ارتفاع 4035 متر را در منطقه کوهستانی دلیر صعود کردند . 3 - در تاریخ 17 اردیبهشت سال جاری اعضا گروه کوهنوردی کیان : محمد مشایخ - جواد حیدرزاده - محسن طلوع - علی کیهانی - امیر حسین جهانگیری - آرین اسدیان - سهیل میر رضایی - امید بالی - رضا یگانه - مسعود خرمی - امید قاسمی - سارا هاشمی - سحر میارکیانی - سپیده جعفری - الهه موفق و ماری مناجاتی برنامه کوهنوردی به پناهگاه سرچال به ارتفاع 3850 متر را برگزار کردند . 4 - در تاریخ 18 مهر سال جاری جلسه هیات کوهنوردی چالوس با حضور سرپرستان و نمایندگان گروههای : خانه کوهنوردان ، فراز شهرداری چالوس ، زرین دلیر ، تکال کوهستان ، کیان ، نگین کوهستان ، اکسیژن مرزن آباد و خزر در اداره ورزش و جوانان چالوس و حضور ریاست محترم این اداره برگزار شد و در خصوص آیین نامه عمومی و اختصاصی تاسیس باشگاههای کوهنوردی توضیحات مبسوط داده شد .

آنها در این طرح دریافتند که قطار باید از روستای ورسک که در گذشته به آن عباس آباد میگفتند با طی مسافتی حدود ۱۰ کیلومتر و ارتفاعی در حدود ۶۰۰ متر از کوهستان عبور کرده و به سمت تونل گدوک برود و عبور از چنین شیب تندی برای قطار امکان پذیر نبود. وقتی در این مسیر قرار گرفتید، حدود ۲۳ کیلومتر بعد وارد منطقه گیسوم خواهید شد. ما هم همینکار رو انجام دادیم و وسایلی رو که فکر میکردم احتیاج نمیشه در ساکی در ماشین گذاشتیم و رفتیم که به ادامه مسیر زیبامون تا دشت دریاسر بپردازیم. اوایل که برنامه رو تماشا میکردم خیلی بهش فکر میکردم و کسی که ایده ی ساخت این برنامه رو داده (سارا نامجو) رو تحسین میکردم . دیواری که در سال های خیلی دور، همانند دژی محکم و استوار در برابر بیگانگان قد برافراشته است و امروزه شما می توانید در سفر به این منطقه و رزرو هتل در گرگان، این اثر تاریخی را از نزدیک ببینید. این آبشار که ارتفاع آن به بیست متر می رسد در حاشیه روستایی به همین نام واقع گردیده است. در امتداد شرقی میدان اصلی شهر که میدان شهرداری نام دارد و ختم به میدان کریمی می گردد راسته ادرات دولتی و دانشگاه منابع طبیعی و مبلمان قرار دارد که در انتها به راسته فروشگاه های لوازم خودرو و تعمیرگاه می رسد . محققان پس از چندین ماه بررسی به این نتیجه رسیدند که تاریخ احداث این دیوار به قرن ۵ یا ۶ میلادی به دستور انوشیروان ساسانی برمی گردد، اما بعضی از مطالعات نیز نشان دهنده اینست که ساخت این دیوار به دستور یزدگرد اول و اتمام آن به انوشیروان می رسد. قدمت این بنا که امروز فقط برج دیدبانی آن باقی مانده به دوران قبل از اسلام برمی گردد. در ۲ کیلومتری روستای توسه، روستای توریستی و زیبای خرم کش وجود دارد که ۷۰۰ متر بعد از آن به تابلویی می رسیم که روی آن نوشته شده است ۸۰۰ متر با آبشار دود وزن خرم ( ۵۰۰ متر مانده به آبشار) بعد از طی ۳۰۰ متر به انتهای مسیر ماشین رو می رسیم که پلی مابین این دو مسیر (خاکی و ماشین رو و مال رو) قرار دارد، بقیه مسیر تا به آبشار درحال ساخت و بازسازی می باشد.

در این منطقه مسیر کوهنوردی از روستای الیمستان شروع می شود و پس از عبور از میان دشت ها و درختان می توانید به مقبره امامزاده قاسم برسید مکانی که قداست خاصی برای محلی ها دارد و از آن به عنوان یک مکان مذهبی و مقدس یاد می کنند، برای اینکه کوهنوردان اقامت شبانه در این منطقه داشته باشند در اطراف این مقبره چادر می زنند و شب را به صبح می رسانند. در این منطقه امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق، زمین های بازی، رستوران، پیست تپه پیمایی و جنگل نوردی، سوئیت هایی برای اقامت شبانه و … در امتداد خیابان ولیعصر گرگان انواع بوتیک و فروشگاه ها و مراکز خرید امروزی شهر قرار دارند که در عین حال پاتوق گشت های شبانه جوانان شهر نیز می باشد. در خیابان جمهوری گرگان نیز می توان برای خرید و فروش انواع خودروهای داخلی و خارجی مراجعه کرد که همواره بازار داغ خودرو در ان در جریان بوده و قشر زیادی سرگرم خرید و فروش هستند .از جمله خیابان معروف گرگان می توان به خیابان سروش که منتهی به پارک جنگلی النگ دره می باشد اشاره کرد که بسیاری از خانه های ویلایی و اپارتمان های رو به جنگل در ان قرار دارد و در روزهای تعطیل ترافیک خودرو های مشتاق به ورود به پارک النگدره در ان در حال حرکت هستند.از خیابان های با سابقه تاریخی گرگان می توان به خیابان لشگر اشاره کرد که پادگان تاریخی و لشگر ۳۰ در ان استقرار دارند .

دور میدان تالار فخرالدین اسعد گرگانی که ورودی لشگر ۳۰ قرار دارد ۲ توپ تاریخی به صورت نمادین جای گرفته اند و تالار فخرالدین اسعد گرگانی نیز پاتوق نمایشگاه ها و گالری ها تیاتر های شهر گرگان می باشد .خیابان میرکریم گرگان نیز قدمت بسیار بالایی دارد و محله های قدیمی با دیوارهای گلی و سقف های سفالی هنوز هم در ان دیده می شوند.در این خیابان یکی از کبابی های معروف گرگان قرار دارد که طعم نوستالژیکی برای همه مردم شهر دارد و فراموش نشدنیست . یک کوه سنگی با پوشش گیاهی کاملا متفاوت نسبت به کوهای اطراف که در کتاب های قدیمی آمده گنج بزرگی در قلب این کوه نهفته شده چندین اتاق پر از طلا و جواهر که ورودی آن از چاه آبی بود که در قلعه بالای کوه قرار داشت.ارتباط معنی داری بین این قلعه و تپه باستانی مارلیک که در شهرستان رودبار واقع شده است وجود دارد. برای رسیدن به پارک جنگلی سیسنگان دو مسیر وجود دارد.مسیر اول: خود را به شهر نوشهر برسانید و پس از آن، در جاده ساحلی نوشهر بهسمت شهر نور حرکت کنید و پس از طی مسافتی ۲۷ کیلومتری، پارک جنگلی سیسنگان در دست راست شما دیده خواهد شد.مسیر دوم: خود را به شهر نور برسانید و پس از طی ۳۵ کیلومتر از مسافت جاده نور به نوشهر، تابلوی ورودی پارک جنگلی سیسنگان را خواهید دید. اگر از شمال غرب تهران به سمت رویان حرکت کنید، در حدود ۲۰۰ کیلومتر باید برانید تا به این شهر برسید. حال، باید از دوربرگردان، دور بزنید و وارد پارک جنگلی سیسنگان شوید. پیشنهاد میکنم اگر تابهحال از این منطقه دیدن نکردهاید، دستکم یکبار به آن سفر کنید و خاطرات خوشی برای خودتان رقم بزنید. پس حتماً سری به این دیوار بزنید و از حس غرور ایرانی در وجود خود لذت ببرید. در این موقع از سال، حس سرزندگی طبیعت بهخوبی به شما منتقل خواهد شد و صدای آرامشبخش آب رودخانه نیز گوشنواز خواهد بود.

سیلابهایی که از طریق ۱۱ رودخانه به سمت این تالاب حرکت میکند در یک مخزن اسفنجی ذخیره و بهتدریج وارد دریا میشود اما حدود ۸۰ درصد این مخزن بهدلیل انباشت رسوبات پرشده است و ظرفیت نگهداری آب را ندارد. معماری این کاخ بسیار زیبا و دیدنی میباشد و شکوه کاخ اجب چشم هر گردشگر و توریستی را به سوی خود جذب میکند. نسیم خنکی از آبشار منتشر میشود که روح آدم را تازه میکند. پس از گذشتن از امامزاده نوح (ع) و آرامگاه روستا به تابلو کوچه آبشار 6 و پارک جنگلی آبشار چلندر می رسیم که ماشین هایی در آنجا پارک شده اند. در تابستانها این روستا دارای هوای بسیار مطلوبی است و مراتع حوالی آن چراگاه دامهای اهالی دیواملکشاه و سایر روستاهای اطراف میشود. این قبایل مهاجم بر طبق رسم قومی خود زندگی می کردند و برای رفتن به مراتع سرسبزتر و بهتر، به مرزهای شمالی ایران هجوم می بردند. پارک جنگلی سیسنگان که بیش از ۶۰۰ هکتار مساحت دارد، امروزه، بزرگترین ذخیره شمشاد در ایران و حتی خاورمیانه را درون خود جای داده است. یک مجموعه ی کاملا ایرانی، حتی نوع ساده ی ساخت انیمیشن ها هم از نظر من زیبا و تأثیر گذاره. یه هفته ای طول کشید تا به وضعیت جدید عادت کنه و وضع من توی اون یه هفته ده روز بدتر از پسرک بود. در طول مسیر این دیوار چندین خندق، قلعه های متصل به دیوار، کوره های آجر پزی، سد خاکی، کانال آبرسانی و قلعه شهرهای مجاور دیوار وجود دارند که همگی باعث شده اند تا ساختار دفاعی دیوار تاریخی گرگان از دیوار چین پیشرفته تر باشد. اما این سازه دفاعی یکی از پیشرفته ترین و باشکوه ترین آثار قرن پنجم یا ششم میلادی بوده است و بیش از ۱۰۰ سال قبل تر از دیوار بزرگ چین که دیواری خشتی است، از آجر ساخته شده است.

کشتی بادبانی مربوط به قرن ۱۴ میلادی نیز از دیگر جاذبههای موزه دریایی نوشهر به شمار میرود.از جمله دیگر جاذبههای گردشگری در نزدیکی پارک جنگلی سیسنگان میتوان به آبشار آب پری، چشمه گردوک، آبشار حرام، آبشار ونوش، آبشار دارنو و آبشار چلندر اشاره کرد. شواهدی نیز درباره این دیوار وجود دارد که نشان دهنده فعال بودن ویژگی دفاعی این دیوار به مدت یک قرن پس از ساخت بوده است که هنگام مقاومت در برابر حملات به طور تدریجی متروکه گردیده است.همان طور که اشاره شد Great wall of Gorgan دارای طولی حدودا ۲۰۰ کیلومتری و عرض بین ۲ تا ۱۰ متر و ارتفاع حدودا ۶ تا ۸ متری با مصالحی مانند آجر به رنگ سرخ و ملات گل آهک و ساروج ساخته شده است که در برخی نقاط دارای تزییناتی با ملات گچ است. اقتصاد این شهرستان بر پایه دامداری و کشاورزی است و عمده ترین تولیدات در این زمینه ، میوه جات ، پرورش کرم ابریشم ، عسل مرغوب و محصولات جالیزی است.در سیاهکل تولیدات سفال تزئینی و دوخت لباس های محلی و معرق نیز رونق خاصی دارد. ما در این مطلب دیدنی ترین نقاط نمک آبرود را به شما معرفی کردیم، خوشحال میشویم اگر شما جاذبه های دیگری را که در نمک آبرود میشناسید خوشحال میشویم آنها را با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید. حیف است حالا که به گنبد کاووس میروید، از جاهای دیدنی این شهر غافل شوید. از طبیعت اطراف کوه هم غافل نشوید. و این هم جاده ی مقابل آبشار آب پری. در واقع برای بهره مندی از آب و هوای خوب کوهستان و مناظر زیبای منطقه، آبشار آب پری انتخاب خوبی است. این قلعه بهدلیل قرارگیری در طبیعت زیبای کتالم در رامسر، از چشماندازی سرسبز و زیبا برخوردار است.اگر قصد سفر به مازندران را دارید این جاذبه ی گردشگری را از دست ندهید.

وی ادامه داد: موضوع طرح زیستپالایی بهعنوان یکی از روشهای احیای تالاب انزلی بهدلیل اینکه روش شناخته شدهای نبود مورد بحث قرار گرفت و سازمان حفاظت محیط زیست از کارشناسان و صاحبنظران در این زمینه دعوت کرده بود تا در این مورد نظرات خود را اعلام کنند. وی افزود: سوء استفاده مغازهداران در شرایط بحران توجیه پذیر نیست و عرضه گوشت 45 هزار تومانی در این شرایط به مردم ظلم است. با شروع جنگ دوم جهانی و با توجه به احتمال ورود متفقین به ایران و استفاده آنان از راهآهن ایران، تصمیم گرفته شد که همه پلها مینگذاری شوند. خورشید به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در شهرهای شمالی نیز چنین قاعده ای وجود دارد، بخصوص اینکه استان گلستان در مقایسه با برخی دیگر از شهرهای شمالی، آب و هوای مطلوب تری نیز دارد. یادتان باشد قلعه مارکوه از هر چهار طرف خود منظره ای منحصر بفرد دارد. جهان نما در تمام طول سال قابل دسترسی است و مکان مناسبی برای کسانی است که می خواهند از گرما به منطقه ای ییلاقی و خنک پناه ببرند. بازدید از دیوار تاریخی گرگان حدودا ۳ ساعت طول می کشد، بهتر است به همراه خود مقداری خوراکی و آب آشامیدنی بردارید. دیوار تاریخی گرگان از مشهور ترین آثار تاریخی و جاهای دیدنی گرگان است که با نام های سد اسکندر، سد انوشیروان، سد فیروز و قزلآلان در طول تاریخ شهرت داشته است. نوشهرهر 4 فصل سال مسافر خود را دارد اما شلوغ ترین فصل سفر به این شهر تعطیلات بهار می باشد که نوشهر آب و هوای معتدل و بسیار خوبی دارد؛ البته قطعا می دانید در زمان هایی که مسافر زیادی به سمت یک شهر سفر کنند قیمت هتل های آن شهر افزایش می یابد. در بعضی از فصلها مانند بهار و تابستان احتمال برخورد با حیوانات وحشی بومی وجود دارد.

3 - در تاریخ 12 مهر امسال مجمع سالانه هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران و گردهمایی روسای هیاتهای شهرستانها بصورت همزمان در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان مازندران در ساری با حضور ریاست محترم فدراسیون کوهنوردی ایران و همراهان ، مدیر کل محترم اداره ورزش و جوانان استان و روسای هیاتهای شهرهای مازندران برگزار شد ، در این مجمع آقای افشین احمدی گزارش عملکرد هیات کوهنوردی استان را قرائت نموده و سپس تک تک روسا ، نمایندگان باشگاههای کوهنوردی ، نمایندگان کارگروهها و ورزشکاران حاضر نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند . «دشت دریاسر (بهشت اردیبهشت ایران) | سیری در ایران». 4 - در تاریخ 31 اردیبهشت سال جاری کوهنوردان دیگر این گروه : غلامرضا آقابراری - یاسر ستاری - یاسر مقیمی - علی مراد جعفری - محمد رضا سام دلیری و حجت الله شمس ناتری به مناسبت گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر به همراه گروه های خزر و نگین کوهستان فشکور برنامه کوهپیمایی دریاسر تنکابن را برگزار کردند . اکنون با وبلاگ اقامت۲۴ همراه باشید تا با نمونه ای با شکوه و کم نظیر از دیوار های دفاعی دنیا آشنا شوید. دیوار تاریخی گرگان پس از دیوار چین به عنوان بزرگترین دیوار دفاعی جهان شناخته شده است. تعدادی از مورخان معتقدند دیوار بزرگ گرگان، به عنوان طولانی ترین مانع باستانی همزمان با دیوار بزرگ چین و به تبعیت از آن در برابر یورش بیابانگردان واحه های آسیای مرکزی احداث شده است اما شواهد تاریخی نشان می دهد دیوار چین در زمان شی هوانگ تی، امپراتور چین( 246 - 204 ) پیش از میلاد ساخته شده است که از لحاظ زمانی و دوره تاریخی با حضور اشکانیان در ایران مطابقت دارد. ارتفاع این آبشار به طور دقیق تا کنون محایبه نشده اما به صورت حدودی اگر بخواهیم ارتفاع آن را بگوییم، حدود 55 متر ارتفاع دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد