سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

بهداشت دهان


سلامت دهان و دندان موهبت بزرگی است که بر هر جنبه ای از زندگی ما تأثیر می گذارد، اما ما اغلب به درستی از آن قدردانی نمی کنیم. سلامت دهان و دندان شما دریچه ای به سلامت کل بدن شماست. دهان می تواند علائم و نشانه های کمبودهای تغذیه ای یا عفونت های رایج در بدن را نشان دهد. بیماری سیستمیک، یعنی بیماری که کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، ممکن است در ابتدا از پلاک دهان یا سایر عوارض دهان و دندان ناشی شود.

نخ دندان برای دندان های سالم

شما نمی توانید فضای بین دندان ها و زیر لثه ها را با مسواک تمیز کنید. برای این کار باید از نخ دندان استفاده کنید، به همین دلیل است که مسواک زدن روزانه دندان ها برای سلامت دندان بسیار مهم است. هنگام استفاده از نخ دندان:

خسیس نباش

یک تکه خلال دندان به طول حدود نیم متر بردارید و آن را دور انگشت وسط یک دست و بقیه را دور انگشت وسط دست دیگر بپیچید. سپس نخ را بین انگشت شست و سبابه محکم نگه دارید و بین دندان ها را به خوبی تمیز کنید.

الیاف را به آرامی و با حوصله تمیز کنید

به آرامی مسواک بزنید و بین دندان های خود ماساژ دهید. محکم به رزین ها نخ نکنید. سعی کنید وقتی نخ دندان به خط لثه رسید، آن را دور دندان حرکت دهید.

دندان ها را یکی یکی تمیز کنید

بین دندان ها نخ دندان بکشید. نخ دندان را به آرامی در کنار دندان قرار دهید و آن را بالا و پایین ببرید. هر بار که دندان دیگری را مسواک می زنید، تکه نخ دندان جدیدی را که دور انگشت خود پیچیده شده است، شل کنید.

تغذیه مناسب برای سلامت دهان و دندان

غذاهای مختلف می توانند دندان های شما را سفید یا لکه دار کنند

برخی منابع می گویند که توت فرنگی دارای خواص سفید کنندگی دندان است و می تواند به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی استفاده شود، اما شواهد علمی هنوز این را تایید نکرده است. بهتر است بعد از خوردن غذاهایی مانند گیلاس و قهوه و بعد از کشیدن سیگار که باعث ایجاد لکه روی دندان می شود، دندان های خود را کاملا مسواک بزنید. برای جلوگیری از ایجاد لکه یا کاهش لکه دندان، ابتدا دندان های خود را مسواک بزنید و سپس میوه هایی مانند سیب، گلابی، هویج یا کرفس را بجوید. همه این میوه ها تولید بزاق را افزایش می دهند و به تمیزی و براق ماندن دندان ها کمک می کنند.

مشاهده ادامه:  https://realtimedentist.com/1401/03/بهترین-دندانپزشکان-کرج/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد