سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

تاکید برآینده نگری در عرصه صنعت داروی کشور

در دانش پزشکی به هر مادهای که برای درمان، تسکین علائم، تشخیص بیماری یا پیشگیری از آن به کار رود و بر ساختار یا کارکرد ارگانیسم زنده اثر گذارد و پس از ورود به بدن عملکرد بدن را تصحیح کند، گفته میشود. داروهای شیمیایی معمولاً در آزمایشگاه و به دست پزشکان یا دارو سازان کشف شده و پس از تحقیقات کافی و تأیید مراجع رسمی در کارخانه های داروسازی تولید میگردند. به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اخبار الیوم، گیاه Verbena "شاه پسند" یکی از گیاهانی است که از زمانهای بسیار قدیم شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و مردم رُم از آن به عنوان یک گیاه جادویی استفاده میکردند؛ به گونهای که به آن "گیاه جادوگر" میگفتند و به عنوان یک طلسم برای شانس، عشق و مقایله با چشم بد به کار میبردند. تامین مواد اولیه دارویی فعال به عنوان حجم فعال نامیده میشوند، مواد تشکیلدهنده فعال بیولوژیکی در یک دارو هستند. مواد دارویی فعال، هم چنین به عنوان حجم فعال نامیده میشوند، مواد تشکیلدهنده فعال بیولوژیکی در یک دارو هستند. البته داروهایی که محل اثر موضعی دارند مانند آنتیاسیدها و ضدعفونیکنندههای موضعی و مواد حاجب در این تعریف نمیگنجند.

شانه ساز همچنین با تاکید برآینده نگری در عرصه صنعت داروی کشور افزود: نتیجه تحریم ها این روزها در نهایت برافزایش انگیزه مردم ما ، نخبگان و صنعتگران تاثیرگذاربوده است. رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: چین و هند مهمترین تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی در دنیا هستند اما کشورهای اندکی هستند که این مواد موثره را می توانند به داروهای ساخته استاندارد تبدیل کنند و ایران یکی از کشورهای پیشرفته در داروساری دنیاست که امروز ۹۷ تا ۹۹ درصد داروهای مورد نیاز بیماران کشور را در داخل تولید می کند و داروهایی که هنوز تولید نمی شوند یا به علت تعداد کم بیماران که گاهی ۵۰ تا ۱۵۰ نفر است توجیه اقتصادی ندارد یا داروهای جدیدی است که به تازگی وارد بازار دنیا شده است. چین و هند مهمترین تولید کنندگان مواد اولیه دارویی در دنیا هستند اما کشورهای اندکی هستند که این مواد مؤثره را میتوانند به داروهای ساخته استاندارد تبدیل کنند و ایران یکی از کشورهای پیشرفته در داروسازی دنیاست.

نجفی عرب: مواد اولیه تولید دارو کشور اغلب از کشورهای چین و هند تامین می شود و البته تامین مواد اولیه تولید دارو از این دو کشور فقط مختص ایران نیست و بسیاری از کشورها مواد اولیه مورد نیاز تولید دارو را از این کشورها تامین میکنند، بنابراین کانال مالی اینستکس که یک کانال مالی اروپایی است نمیتواند کمکی برای نقل و انتقالات مالی در آسیا به ما بکند و اگر این کانال تاثیر مثبتی در نقل و انتقالات مالی برای خرید دارو داشته باشد در مورد داروهای ساخته شده وارداتی است، زیرا داروهای ساخته شده وارداتی معمولا از اروپا به کشور وارد می شود. امروز ایران نود و هفت تا نود و نه درصد داروهای مورد نیاز بیماران کشور را در داخل تولید میکند و داروهایی که هنوز تولید نمیشوند یا به علت تعداد کم بیماران که گاهی پنجاه تا صد و پنجاه نفر است توجیه اقتصادی ندارد یا داروهای جدیدی است که به تازگی وارد بازار دنیا شده است.

این شرکت با ارائه اطلاعات مربوط به ماده های اولیه از جمله آنالیز کالا ، بسته بندی ، برند و کشور سازنده ، پیش فاکتور و فاکتور فروش و همچنین اطلاعات مربوط به حمل و نقل و تحویل کالا به صورت مرحله به مرحله ، طی اقدامات و پیگیری های مستمر موجبات اطمینان خاطر و حفظ خشنودی مشتریان گرامی را فراهم می آورد. دارو به ماده ای گفته میشود که با اثر بر گیرندهای خاص در داخل، خارج یا دیواره سلول باعث شروع یا مهار عملکردی خاص میگردد و قدرت اثر دارو با میزان و تعداد این تعامل نسبت مستقیم دارد. شما با شناخت این موضوع که مواد اولیه دارو چیست میتوانید به این امر دست پیدا کنید. اخبار استانها - علی روحبخش در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به اینکه در پی اعمال تحریمها و کمبود دارویی برخی از افراد سودجو اقدامات غیرقانونی انجام می دهند که در این حوزه تلاش میشود تا با متخلفین برابر قانون برخورد شود، اظهار داشت: به منظور بررسی تخلفات و برخورد قانونی با داروخانههای متخلف در سال جاری بیش از هزار و 600 مورد بازررسی از داروخانههای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

منبع:

https://irchem.ir/pharmaceutical/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد