سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

کارت کیملیک چیست؟


کارت اقامت ترکیه کارتی است که تمامی اطلاعات یک فرد را در خود جای داده و برای اخذ آن شرایط خاصی دارد. عموماً این کارت برای افرادی صادر می شود که تصمیم دارند بیش از سه ماه به ترکیه سفر کنند یا در ترکیه اقامت داشته باشند. مشخصات این کارت شامل نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت و یک سری 11 رقمی است. این مجموعه با پیش شماره 99 شروع می شود و کد ملی محسوب می شود.


همچنین اطلاعات دیگری از جمله نوع محل سکونت، شهر محل سکونت و تاریخ صدور اقامتگاه در پشت کارت درج شده است. این نوع کارت در ترکیه برای مدت معینی اعتبار دارد که فرد تصمیم به اقامت و اقامت در این کشور می گیرد. اکنون این مدت می تواند از 6 ماه تا 2 سال متغیر باشد و پس از انقضای مدت زمان مشخص شده، اعتبار کارت اعتباری خود را از دست می دهد. البته اقامت در ترکیه به داشتن این کارت خلاصه نمی شود، بلکه داشتن ترجمه کارت واکسیناسیون برای اقامت در این کشور ضروری است و نباید از این موضوع غافل شوید. برای گرفتن کارت اقامت با موسسه مهاجرتی شاهان همراه باشید.

شناسایی کیفی

این نوع کارت یا کارت اقامت به دو صورت دائم و موقت قابل دریافت است.

کارت موقت

در رنگ های صورتی و آبی، صورتی برای اقامت توریستی در ترکیه و آبی برای اقامت تجاری ارائه می شود. علاوه بر صدور این نوع کارت، شرایط ویژه و جذابی مانند آموزش زبان ترکی، اشتغال، خرید ملک و اجاره به متقاضیان ارائه می شود.

کارت دائمی

برخی از متقاضیان ممکن است پس از پایان اقامت موقت و موفقیت در اخذ پاسپورت و اقامت ترکیه برای دریافت کارت دائم اقدام کنند. شرایط خاصی برای گرفتن کارت وجود دارد که در طی مراحل اداری انجام می شود.

مزایای کارت Kymlik

دارندگان کارت می توانند فعالیت های مختلفی را انجام دهند. ترکیه با کمک این کارت شرایط زندگی مخاطبین خود را آسان کرده است تا بتوانند از آسایشی برابر با جمعیت این کشور برخوردار شوند. بنابراین اگر قصد سفر یا اقامت طولانی تری را دارید، علاوه بر ترجمه رسمی ترکی مدارک مانند ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی، ترجمه سند ازدواج و ... . برای این کارت نیز اقدام کنید.

برخی از مزایای کارت ترکیه به شرح زیر است:

برای دریافت کارت نیازی به انجام کارهای اداری خاصی نیست

امکان اتصال به بانک و افتتاح حساب بانکی

یک ماشین بخر

اجاره برای خرید ملک در ترکیه

ثبت شرکت

شرکت در آموزش ها

استفاده رایگان از مراکز درمانی

نحوه پرداخت قبوض و میزان بدهی خود را بدانید

اجازه ورود به مدرسه

E…

راه های دریافت کارت Kymlik; سریع کارت رو بگیر

یکی از نکات مهم برای دریافت کارت از این نوع محل زندگی شماست. راه های زیادی برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد، مانند اجاره خانه، خرید ملک، تحصیل در ترکیه و غیره. اگر نمی توانید در ترکیه زندگی کنید، احتمالا نمی توانید کارت کیملیک دریافت کنید. از دیگر شرایط اخذ این نوع کارت، خرید بیمه درمانی و عدم انجام هرگونه فعالیت غیرقانونی برای مهاجرت به ترکیه می باشد. قانون شکنی به معنای ارتکاب جرم نیست، بلکه هر اقدامی که خلاف قوانین مهاجرت باشد، هشدار محسوب می شود. به عنوان مثال شما در زمان مشخص شده برای دریافت این کارت اقدام نکرده اید و پس از پایان مدت اقامت قانونی خود در ترکیه این کار را انجام داده اید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت کیملیک

دریافت این کارت بسیار آسان است. تنها نکته این است که برای طی مراحل و ارائه مدارک باید زبان ترکی بلد باشید. زیرا باید فرم های زیادی را پر کنید و اگر فرم را اشتباه پر کنید پرونده شما دچار مشکل می شود و ممکن است بعد از یک سال مجبور شوید دوباره اقدام کنید. بنابراین توصیه می کنیم برای ارسال مدارک و دریافت کارت از یک فرد قابل اعتماد و با تجربه کمک بگیرید و قبل از هر کاری مدارک زیر را تهیه کنید:

مدرک اصلی مورد نیاز برای دریافت این نوع کارت، اصل گذرنامه است که باید همراه با کپی رنگی و صفحه ارائه شود تا در هنگام ورود مهر شود.

یک پرینت رنگی از فرم تکمیل شده ارائه دهید

درخواست برای اجازه اقامت

تایید آدرس شهرداری منطقه

شماره مالیات

چهار قطعه عکس 6*4

اثبات توانایی مالی

کپی رنگی بیمه نامه با مهر و امضا

کارت اجازه اقامت

مدرک شناسایی رای دهنده

ترخیص پلیس

شواهدی مبنی بر نیاز به کمک مالی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد