سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

فولاد فولاد چیست؟


ورق های فولادی ضد زنگ قطعات فلزی هستند که عمدتاً آهنی هستند و کمتر از دو درصد آهن دارند. این ورق همچنین حاوی آلیاژهای دیگری برای جوشکاری و پتانسیل استحکام و چقرمگی است. میزان کربن این ورق آلیاژی افزایش می یابد. در عین حال، استحکام و سختی نیز افزایش می یابد، اما از طرف دیگر انعطاف پذیری کاهش می یابد. ورق های استیل از نظر کلاس در سری های 200، 300 و 400 تولید می شوند و از نظر ظاهری نیز موجود می باشند. انواع آینه ای و مشبک، رنگی، براق، مات و براق و ... از جمله این ورق استیل مات می توان به ورق استیل مات اشاره کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

فولاد ضد زنگ چیست؟

ورق برای تبدیل شدن به یک دانش آموز خوب مراحل زیادی را طی می کند. چیزی که به آنها کمک می کند تا محصولی خوب و غیر شروع کننده باشند، پرداخت است. با توجه به کاربردهای فراوان فلز، خدمات پرداخت زیادی نیز وجود دارد. یکی از رایج ترین ورق های فولادی ضد زنگ، ورق استیل مات است. این نوع ورق فلزی دارای سطح بسیار ناصافی است. فولاد ضد زنگ به دلیل وجود ترکیبات سطحی خاص، نقره ای و 2B یا مات است. این کاغذها براقیت های مختلفی دارند که یکی از آنها همین کاغذ است. در این ورق ها یک طرف مات و طرف دیگر تا 400 گریت پولیش و طرف پولیش شده است. شماره جلد 2B یک ورق فلزی مات نورد سرد، غیر بازتابنده و صاف و از نظر ظاهری روشن، تیره، زبر و غیره است. می تواند منعکس شود.

مشخصات فولاد مات

بیشترین سفارش ورق های مات در اندازه ها و ابعاد مختلف و در عرض های 100، 125 و 150 سانتی متر و در سه سایز 100 در 200 سانتی متر، 125 در 250 سانتی متر و 244 در 122 سانتی متر می باشد. همچنین این کاغذ دارای ضخامت 1 تا 8 میلی متر می باشد که مانند سایر ورق های استنلس استیل از نیکل، کروم و مولیبدن زیادی در این کاغذها استفاده شده است که این کاغذها با مقادیر متفاوتی از قطعات مختلف این مواد ساخته می شوند.

کاربرد ورق های فولادی مات

ورق فولادی میتا در صنایع شیمیایی، دارویی، کاغذ، خنک کننده، تجهیزات لباسشویی و خشکشویی، تجهیزات زهکشی و خنک کننده و در تولید یخچال و فریزر استفاده می شود.

فولاد براق چیست؟

یکی از ورق ها ورق فولادی براق با قابلیت جوشکاری بالا می باشد که در برابر خوردگی محافظت می شود و برای درخشندگی لازم است قسمت های ناهموار آن را با سمباده مخصوص خراش داده و روی سطح آن صیقل داده شود.

تفاوت بین صفحات فولادی جلا و مات

اگر بخواهیم صفحات فولادی مات و براق را با هم مقایسه کنیم، باید گفت که ورق های فولادی براق قیمت بالاتری دارند زیرا پرداخت های انجام شده کمتر از ورق های فولادی مات است. ورق های فولادی صیقلی ظاهری صاف و براق دارند در حالی که ورق های فولادی مات ظاهری خشن و تیره دارند. صفحات استیل پولیش شده زیباتر هستند و جلوه ای مجلل به فضا می دهند اما صفحات استیل مات از زیبایی کمتری برخوردارند.

قیمت ورق فولادی برس خورده

در تعیین قیمت ورق های فولادی مات  مهفا عوامل موثری مانند نوسانات ارز، هزینه نقل و انتقال بین المللی، ضخامت، ابعاد و اندازه، کارخانه تولید، عیار و سری ورق های فولادی و غیره تاثیرگذار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد