سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

ویژگی های یک مایکروویو خوب چیست؟


مایکروویو یک وسیله آشپزخانه است که برق را به امواج الکترومغناطیسی به نام مایکروویو تبدیل می کند. این امواج می‌توانند مولکول‌های موجود در غذا را تحریک کرده و باعث ارتعاش، چرخش و برخورد آن‌ها شوند و انرژی را به گرما تبدیل کنند. وقتی دستانتان را کنار هم می گذارید احساس گرما می کنید. امواج مایکروویو بر مولکول های آب تأثیر می گذارد، اما می تواند چربی ها و قندها را نیز گرم کند.

مزایای استفاده از مایکروویو:

مایکروویو می تواند زمان پخت را در مقایسه با روش های دیگر به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

آنها نسبت به اجاق گاز و اجاق گاز انرژی کمتری مصرف می کنند و در نتیجه در هزینه سوخت صرفه جویی می کنند.

این به شما امکان می دهد غذا را سریع و ایمن بپزید.

اگر اجاق دیجیتال دارید،  سرویس ماکروویو بوش این امکان را برای تنظیمات دقیق برنامه پخت و زمان و همچنین تنظیم حرارت متغیر در برخی از ماشین ها فراهم می کند.

در نهایت، پخت و پز در مایکروویو از سوختن یا سوختن غذا جلوگیری می کند، که معمولاً هنگام پخت و پز در فر اتفاق می افتد.

غذا وقتی در مایکروویو پخته می شود، مواد مغذی بیشتری را حفظ می کند زیرا در طول پخت طولانی مدت تجزیه نمی شود.

اندازه مناسب برای مایکروویو

اندازه میکروفون

هنگامی که در مورد نوع مایکروویو که برای موقعیت شما منطقی است تصمیم گرفتید، از خود بپرسید که چقدر فضای آشپزخانه را می خواهید رها کنید. اگر فضای پیشخوان شما محدود است، ممکن است بخواهید با انتخاب مدل کوچکتر در فضا صرفه جویی کنید. ابعاد خارجی نیز متفاوت است، بنابراین همیشه فضای مورد نیاز خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که می تواند با ابعاد ذکر شده در جعبه مطابقت داشته باشد.

هنگام اندازه گیری، دوبار بررسی کنید که یک پریز برق در نزدیکی آن وجود دارد. کارشناسان سازماندهی ما می خواستند سیم ها را پشت ساز پنهان کنند. اجاق های مایکروویو در اندازه های مختلفی وجود دارند. آنها معمولاً از 25 × 45 × 35 سانتی متر تا 35 × 60 × 50 سانتی متر متغیر هستند.

ویژگی های مایکروویو

در اینجا برخی از ویژگی های خاص مایکروویو آورده شده است:

کنترل های والدین

اگر بچه هایی در خانه دارید، ممکن است به طور تصادفی دست خود را در مایکروویو بگذارند. بنابراین این ویژگی ها امکان قفل کودک را فراهم می کند. به طور کلی، این قفل کودک با کمک کدهایی که به عنوان رمز عبور برای باز کردن قفل عمل می کنند تسهیل می شود. اجاق های مایکروویو کانوکشن در هنگام پخت و پز بسیار داغ می شوند و قفل کودک ضروری است.

پخت و پز خودکار

اگر می خواهید آشپزخانه را ساده کنید، این گزینه نیاز را برآورده می کند. مایکروویوهای اقتصادی یا ارزان قیمت این ویژگی را ندارند. شما نیازی به تنظیم زمان و تنظیم قدرت ندارید، فقط باید نوع ظرف را مشخص کنید، همین.

مصرف برق

علاوه بر تنظیم قدرت، هر چه ولتاژ بالاتر باشد، کارایی و سرعت بیشتری خواهد داشت. اگر دوست دارید غذاهای سنگین یا حجم زیاد برای یک خانواده پرجمعیت بپزید، به دنبال یک مایکروویو قوی تر باشید. اگر فقط برای یک یا دو نفر آشپزی می کنید، یک مایکروویو با قدرت کمتر کافی است. به همین ویژگی «سطوح قدرت» نیز گفته می شود.

یخ زدایی

این یک اجاق مایکروویو است که برای گرم کردن مواد غذایی منجمد استفاده می شود. اگر می خواهید کاری دیروز را دوباره از یخچال گرم کنید، این روش پیشنهاد می شود.

قبل از اینکه گرم شود

قبل از شروع پخت و پز و پیروی از دستور العمل ها، فر باید به دمای مشخصی برسد. بنابراین باید مایکروفر را روشن کرده و مدتی صبر کنند تا گرم شود یا به دمای لازم برسد. فرآیند فوق پیش گرمایش نامیده می شود. قبل از خرید، دمای اجاق مایکروویو روی برچسب را بررسی کنید.

منوی پخت خودکار

اجاق خودکار پخت و پز در مایکروویو را بسیار آسان می کند. از این گذشته، آیتم منوی پخت خودکار در قلب "دستورالعمل های سریع مایکروویو" قرار دارد. هنگام پخت و پز در مایکروویو، باید چند تنظیمات مانند قدرت و زمان پخت را مشخص کنید که ممکن است برای مبتدیان دشوار باشد.

اما با قابلیت منوی پخت خودکار کافی است نوع ظرفی را که می خواهید بپزید وارد کنید و بسته به وزن غذا، مایکروویو به طور خودکار وات و زمان را تنظیم می کند. . مثلا برای تهیه پاپ کورن کافیست دکمه پاپ کورن را فشار دهید، تمام.

نکات مهم در خرید یک مایکروفر خوب

کنترل‌های ساده و دستورالعمل‌های خوب روی صفحه را بررسی کنید. بهترین مایکروویوها نیازی به نگاه کردن به دفترچه راهنما ندارند. برخی از آنها یک راهنمای کاربر دسترسی سریع در کانال دارند که می تواند مفید باشد.

چشم انداز

نورپردازی داخلی روشن و یک پنجره دید شفاف بزرگ به شما این امکان را می دهد که غذا را در حین پخت مشاهده کنید. بسیاری از مدل ها درب بدی دارند. در صورت امکان، از فروشگاه بخواهید اجاق مایکروویویی را که قصد خرید آن را دارید قرار دهد تا ظاهر بهتری داشته باشد.

تمیز کردن

در مایکروویو یا بیرون از آن برای لکه‌ها یا ترک‌های بزرگی که می‌توانند غذا و چربی را بگیرند بررسی کنید. تمیز کردن قطعات کنترل راحت تر از صفحه نمایش و دکمه هاست. فولاد ضد زنگ ممکن است براق به نظر برسد، اما تمیز نگه داشتن آن بسیار سخت تر است.

لغو خودکار

Auto Defrost از شما می خواهد که وزن و نوع غذا را وارد کنید و سپس مایکروویو زمان یخ زدایی را محاسبه می کند.

آشپزی حسی

دستگاه های حسگر به طور خودکار دود ساطع شده از غذا را اندازه گیری می کنند تا زمان پخت را تنظیم کنند.

شتاب / شروع سریع

این یک دکمه است که 30 ثانیه یا 1 دقیقه قدرت 100٪ را ارائه می دهد که می تواند به تدریج افزایش یابد. به خصوص برای گرم کردن مجدد مفید است.

زمان را تنظیم کن

نماینده لوازم خانگی بوش به شما این امکان را می دهد که زمان آماده سازی را بدون توقف پخت و پز کم یا زیاد کنید.

برنامه نویسی چند فازی

این تنظیمات یک سری عملکرد مانند یخ زدایی، پختن و سپس ایستادن را انجام می دهند.

قفل ایمنی کودک

این به شما مجموعه ای از دکمه ها را برای روشن و خاموش کردن مایکروویو می دهد.

نور آشپزخانه

می توان از یک تایمر دیجیتال برای برنامه ریزی سایر کارهای آشپزخانه یا زمان های آشپزی استفاده کرد.

سر و صدا

به یاد داشته باشید که همه مایکروویوها در طول یا در پایان یک چرخه بوق می زنند و بیشتر آنها تا زمانی که در را باز کنید تا غذا را باز کنید بوق می زنند. برخی از آنها دارای فن های خنک کننده هستند که حتی پس از پخت و پز نیز می توانند به کار خود ادامه دهند. چندین اجاق مایکروویو توانایی تنظیم سطح نویز را دارند که ما در آزمایشات اخیر خود شروع به ثبت آن کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد