سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

زبان بدن چیست؟

 موفقیت در زندگی و کار بستگی زیادی به مهارت های ارتباطی خوب ما دارد. آمارها نشان می دهد که 55 درصد زبان بدن، 38 درصد صدا و 7 درصد کلمات بر ارتباطات اجتماعی تأثیر می گذارند.

این آمار نشان می دهد که: رمز موفقیت در ارتباط شما در گفتار شما نیست، بلکه در ارتباط بدن شماست. این زبان بلندترین صداها را دارد که اغلب غریزی و ناخودآگاه هستند.

مقدمه ای کوتاه بر زبان بدن

این پادکست سه دقیقه ای جذاب در مورد زبان بدن را حتما گوش کنید.

03:0900:00

چرا زبان بدن اینقدر مهم است؟

زبان چیست؟

هنگامی که با افراد دیگر صحبت می کنید و با آنها ارتباط برقرار می کنید، سیگنال هایی از بدن خود ارسال می کنید

این سیگنال‌ها از وضعیت بدن، نحوه حرکت دست‌ها و پاها، نوع نگاه، وضعیت بدنی، انقباض یا گشاد شدن مردمک‌ها و غیره می‌آیند. اینها در واقع زبان بدن شما هستند.

این زبان شماست که باعث می شود مردم بخواهند شما را باور کنند یا نه، جذب شما شوند یا از شما دور شوند، آنچه را که می گویید خنده دار یا شوخی بدانند و غیره. زبان بدن را می توان زبان رسمی دنیا دانست. .

بد نیست که می وست بازیگر و فیلمنامه نویس آمریکایی می گوید:

من دو زبان صحبت می کنم. یکی زبان بدن و دیگری انگلیسی. (مای وست - بازیگر، خواننده، فیلمنامه نویس)

چگونه می توان با استفاده از زبان بدن متوجه شد که کسی دروغ می گوید؟

در برخی موارد، آنچه از دهان شما خارج می شود با زبان بدن شما مطابقت ندارد، آنها دو چیز متفاوت هستند. در این مرحله مردم فکر می کنند که شما دروغ می گویید و از دل نیستید و این درست نیست.

برای مثال، اگر در حالی که سرتان را تکان می‌دهید، بله بگویید، مردم گیج می‌شوند. آن‌ها نمی‌دانند وقتی بله می‌گویید یا سرتان را تکان می‌دهید، حرف‌های شما را باور کنند.

زیرا زبان بدن یک زبان غیر ارادی و غریزی است. بنابراین مردم بیشتر به این زبان و پیام غیرکلامی شما اعتماد دارند.

فواید و اثرات مهم زبان بدن

نظارت بر سیگنال های بدن می تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد. این مزایا عبارتند از:

مذاکرات موفق

اگر کنترل مناسبی بر حرکات بدن خود داشته باشید، در مذاکرات موفق تر خواهید بود. زیرا در حین مکالمه می توانید احساسات طرف مقابل را بر اساس لحن صدا درک کنید و حتی صمیمیت و دقت کلام آنها را تشخیص دهید.

در مصاحبه های شغلی موفق باشید

زبان بدن به شما کمک می کند در مصاحبه های شغلی حرفه ای تر و حرفه ای تر ظاهر شوید. در یک مصاحبه شغلی، باید صاف بایستید، دستان خود را روی هم قرار دهید و به آرامی لبخند بزنید.

موفقیت در گفتار

شما باید در سخنرانی متخصص باشید تا مردم را برای ساعات طولانی روی صندلی خود بچسبانید. زبان بدن در اینجا نیز به شما کمک خواهد کرد. یک سخنران حرفه ای با استفاده از صدا و حرکات بدن بهتر با مخاطب ارتباط برقرار می کند.

موفقیت در ارتباطات عاطفی

اگر از زبان بدن خود به درستی استفاده کنید، بهتر می توانید احساسات خود را به دیگران منتقل کنید. همچنین می توانید به زبان بدن دیگران توجه کنید، احساسات آنها را در مورد خود درک کنید و راه هایی برای تأثیرگذاری بر قلب آنها بیابید. در نتیجه، ارتباط عاطفی قوی تری خواهید داشت.

اهمیت ارتباط غیرکلامی و زبان بدن

ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن شامل مواردی مانند نحوه حرکت دست و بدن، نحوه گوش دادن، ظاهر شما و غیره است. این حرکات به دیگران انتقال می دهد که آیا برای دیگران ارزش قائل هستید یا نه. به همین دلیل اهمیت این زبان بسیار بالاست.

دبورا بال (رقصنده و نویسنده انگلیسی) می گوید:

زبان بدن ابزار قدرتمندی است. قبل از اینکه صحبت کنیم، ما زبان بدن  مجری رادیو داشتیم و ظاهراً 80 درصد چیزی که در مکالمه می فهمید، زبان بدن است نه کلمات!


اگر زبان بدن شما با گفتار شما مطابقت داشته باشد، اعتماد، علاقه و صمیمیت را افزایش می دهد و برعکس، اگر حرکات شما با گفتار شما مطابقت نداشته باشد، باعث بی اعتمادی و سردرگمی می شود.

اگر می خواهید به خوبی ارتباط برقرار کنید، باید با مهارت ها و زبان بدن خود آشنا باشید.

4 کارکرد اصلی ارتباط غیرکلامی

تکرار: گفتار شما را تایید و تقویت می کند. این بدان معناست که زبان اشاره شما با گفتار شما مطابقت دارد.

جنجال - جدال سرسختانه. زبان بدن شما با زبان کلامی شما در تضاد است. پس این شما را دروغگو می کند.

جایگزین: حرکات بدن می تواند جایگزین زبان کلامی شود. حالت چهره و ظاهر شما پیامی واضح به دیگران می دهد.

نتیجه گیری: زبان بدن می تواند پیام های کلامی را تقویت کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید کسی را تحسین کنید، می توانید یک دست اضافه کنید.

انواع زبان بدن

خصوصیات ظاهری

حالات چهره بسیار گویا و گویا هستند. چهره یک فرد ساکت می تواند خیلی چیزها را بگوید. حالات چهره در بین مردم رایج است و جالب است بدانید فردی که در ایران عزادار است، حالت چهره ای دارد که در آمریکا عزادار است.

حرکت و موقعیت

راه رفتن شما چیزهای زیادی در مورد شما می گوید. وضعیت جسمانی شما از روان شما نشات می گیرد. در مورد وضعیت خود، نحوه راه رفتن، نشستن، ایستادن و حتی نحوه صاف کردن گردن و کمر خود صحبت کنید. همچنین اگر می خواهید زبان بدن را به صورت حرفه ای یاد بگیرید مقاله آموزش زبان بدن را در سایت راستین مطالعه کنید.

ارتباط چشمی

تماس چشمی یکی از مهمترین جنبه های زبان است. از نگاهی که به یک نفر می‌بینی خیلی چیزها را می‌توان فهمید، عشق، نفرت، عصبانیت، بی‌تفاوتی، احساسات، شرم، تحقیر، همه احساسات در چشمان شما دیده می‌شود. با برقراری ارتباط چشمی می توانید در مورد سطح اعتماد طرف مقابل پیام ارسال کنید یا متوجه شوید که آیا فردی به شما علاقه دارد یا خیر!

آن را بگیر

لمس انواع مختلف و پیام های متفاوتی دارد. شما به یک دست دادن معمولی فکر می کنید. دست دادن، دست دادن، دست زدن به پشت در هنگام دست دادن، دست دادن محکم و غیره هر کدام معنای متفاوتی دارد. پیشنهاد می کنیم مقاله درک حرکات دست از طریق زبان بدن را در سایت راستین مطالعه کنید.

انواع زبان بدن

فضا

آیا هنگام صحبت با کسی احساس ناراحتی می کنید زیرا طرف مقابل به شما خیلی نزدیک است؟ ما به فضا نیاز داریم تا احساس راحتی کنیم. البته تعداد مناطق بسته به فرهنگ متفاوت است. میزان صمیمیت ما با افراد دیگر، موقعیت ها، مکان هایی که در آن هستیم و غیره.

این زمانی است که به دیگران می دهید و عشق، علاقه، دوستی و غیره خود را به آنها نشان می دهید. شما می توانید سیگنال ارسال کنید.

نشان می دهد

لحن صدای شما بسیار مهم است. وقتی صحبت می کنید، دیگران علاوه بر گوش دادن به کلمات شما، به لحن شما نیز توجه می کنند. مثلا سرعت صحبت کردن، تند یا ملایم بودن لحن شما، سرعت شما، میزان استفاده از کلمات اضافی و ... لحن شما می تواند نشان دهنده عصبانیت، محبت، کمرویی، اعتماد به نفس در اشتباهات شما باشد. و... تو باش

نحوه خواندن زبان بدن

به ناهماهنگی کلمات و حرکات بدن توجه کنید. بدن برخی افراد یک چیز می گوید و زبان کلامی آنها چیز دیگری. به عنوان مثال، چشمان شما می تواند غمگینی را در حالی که تظاهر به خوشحالی می کند نشان دهد.

به طور کلی به دنبال نشانه های غیرکلامی باشید. به عنوان مثال، فقط به چشم ها نگاه نکنید. حرکات دست، حالت بدن، صدا، لحن و غیره را در نظر بگیرید. و سپس در مورد شخص مقابل نتیجه گیری کنید.

عقلت را از دست نده اگر فکر می‌کنید کسی با شما ناصادق است، احتمالاً به این دلیل است که زبان کلامی با زبان غیرکلامی مطابقت ندارد.

به تماس چشمی طرف مقابل نگاه کنید. تماس چشمی بیش از حد نشان دهنده بی ادبی و تماس چشمی بسیار کم نشان دهنده کمرویی، بی اعتمادی یا عدم صمیمیت است. تماس چشمی باید کافی باشد.

به حالات چهره افراد توجه کنید. آیا به شما احساس نقش بازی کردن و نقاب زدن را می دهد یا سرشار از شور و شوق و در زمان حال است؟

به لحن صدای خود توجه کنید. آیا لحن بیانگر گرما، صمیمیت و اعتماد به نفس است یا با اکراه، کمرویی یا عدم اعتماد به نفس ضعیف است؟

به وضعیت بدنی و ژست ها توجه کنید. آیا این بدن لاغر است یا عضلات پاره شده؟ آیا شانه ها خمیده هستند یا شل؟ به دستان او نگاه کنید، آیا آنها به هم فشرده شده اند یا ریلکس؟

آیا تماس فیزیکی وجود دارد؟ آیا برای ایجاد ناراحتی کافی است؟ آیا با میزان تماس فیزیکی راحت هستید؟

6 راه برای بهبود و بهبود زبان بدن

زبان فرآیندی سریع است که باید مدتی روی آن تمرکز کنید. آنها ناخودآگاه از طرف شما ظاهر می شوند و شما از آن آگاه نیستید.

بنابراین، باید مراقب بدن و حرکات خود باشید. در زیر به دو نکته مهم اشاره شده است.

1. استرس خود را به موقع مدیریت کنید

استرس توانایی شما در برقراری ارتباط را کاهش می دهد. زمانی که استرس و اضطراب دارید، سیگنال های نامناسب و گیج کننده ای به دیگران می فرستید و این حالت مضطرب را به آنها منتقل می کنید.

به یاد داشته باشید که احساسات مانند سرماخوردگی هستند. اگر غمگین باشی، غم تو به دیگران سرایت می کند، اگر خوشحالی، همینطور. بنابراین، اگر موقعیت شما استرس زا باشد، این استرس روی دیگران نیز تاثیر می گذارد.

اگر احساس می کنید تحت استرس هستید، باید آن را مدیریت کنید و اقداماتی را برای کاهش استرس خود انجام دهید تا زبان بدن شما بهبود یابد.

2. ظرفیت ذهنی خود را افزایش دهید

برای بهبود زبان بدن خود، باید از احساسات خود و تأثیر آنها بر شما آگاه باشید. شما باید بتوانید احساسات دیگران را تشخیص دهید و بتوانید احساسات آنها را بدون گفتن کلمه تشخیص دهید.

آگاهی از احساسات دیگران، شناخت دیگران و تبدیل شدن به یک انسان گرا را برای شما آسان می کند. همچنین اگر از احساسات آنها آگاه باشید، دیگران را راحتتر درک خواهید کرد.

3. لبخند بزن

لبخند تاثیر بسزایی در بهبود و تقویت زبان بدن دارد. شما را آرام و آرام می کند و باعث می شود مثبت تر و خوب به نظر برسید. البته لبخند باید سطحی و مناسب باشد.

4. مشغول شوید!

اشغال فضای بیشتر در هنگام نشستن به شما اعتماد به نفس بیشتری در مقابل دیگران می دهد. پس هرگز روی صندلی پا نگذارید!

5. صاف بایستید

یکی دیگر از تکنیک های موثر زبان بدن و خدمات زهرا شیراحمدی این است که صاف بایستید. پشت شما همیشه صاف و قفسه سینه کمی جلوتر است. اگر ضعیف هستید، ممکن است افسرده و ناامن به نظر برسید.

6. لیوان خود را زمین بگذارید

ممکن است در حین صحبت کردن احساس کنید که یک لیوان آب بنوشید یا نوشیدنی در دست بگیرید. نوشیدنی شما باید پایین تر از سینه شما باشد. اگر آینه خود را روی سینه خود نگه دارید، به دیگران احساس محافظت می کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد