سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

سپیدنیوز

سایتی سرشار از خبرهای سپید

طرز تهیه 14 پنکیک خانگی خوشمزه با تکنیک پخت


حتما با پنکیک و انواع آن آشنایی دارید و می دانید که نان خوشمزه و معمولا شیرینی است که پایه اصلی آن آرد و تخم مرغ است و می توانید آن را به عنوان دسر با ماست تهیه کنید. پنکیک را می توان با مواد دیگری مانند شیر، وانیل، نمک یا شکر، بکینگ پودر و همچنین انواع میوه ها، سبزیجات، شکلات، نوتلا و ... درست کرد. این غذای خوش طعم علاوه بر جلب توجه کودکان، به عنوان میان وعده نیز سرو می شود. اصولا این کیک تابه ای نازک در سرتاسر دنیا محبوب و معروف است و معمولاً نان آماده ای به حساب می آید که دو طرف آن را در روغن سرخ می کنند. برخی از انواع پنکیک نیز در فر پخته می شوند. در ادامه دستور پخت ۱۴ پنکیک خانگی خوشمزه و معروف را برای شما آورده ایم. می توانید آن را برای یک صبحانه یا میان وعده خوشمزه و متفاوت تهیه کنید اما قبل از آن کمی با تاریخچه این غذای خوشمزه آشنا شوید.

اولین شواهد ساخت پنکیک در آثار یونان باستان یافت می شود. برای این مدل کیک از یک کلمه لاتین استفاده کردند که مربوط به "ماهی ماهی" است و همچنین در اشعار یونانی قرن چهارم قبل از میلاد استفاده می شود. این کیک از روغن زیتون، آرد، شیر و عسل تهیه می شود و به عنوان صبحانه استفاده می شود.

رومیان باستان نوعی پنکیک نیز داشتند که به آن alia dolcia می‌گفتند که به معنای «لذت‌های دیگر» است. اما کلمه پنکیک در قرن پانزدهم در انگلستان استفاده می شد و به طور سنتی در کانادا، انگلیس، ایرلند، نیوزلند و استرالیا روز سه شنبه پنکیک می خورند و به آن "روز پنکیک" می گویند و این سنت هنوز هم وجود دارد.

طرز تهیه پنکیک آسان و خوشمزه برای صبحانه با شیر

چگونه برای صبحانه پنکیک ساده و خوشمزه با شیر و بدون شیر تهیه کنیم؟

پنکیک خوشمزه ترین غذای صبحانه به خصوص در روزهای سرد زمستان و روزهای گرم تابستان است. پنکیک غذایی است که همه آن را دوست دارند. جدای از این، می توان آن را در خانه با کشک، شیر و حتی آب در مدت زمان کوتاهی درست کرد.

شاید بد نباشد بدانید، گذاشتن یک تکه کوچک کره روی آن طعم زیادی می دهد و با افزودن جو دوسر به مواد ضروری این پنکیک، می توانید یک غذای پنکیک درست کنید. در اینجا بگوییم که اگر در دستور پخت پنکیک خانگی شما، خمیر پنکیک شیرین و آبکی است، یک قاشق یا کمی ماست یا آرد خشک شده به خمیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
ادامه نوشته:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-پنکیک-شکلاتی-پف-دار/


آهنگ جدید سامان جلیلی به نام «تشویش»

متن آهنگ تشویش سامان جلیلی

من التماس میکنم اما تو میخندی من خیره میمونم چشماتو میبندی
من عاشقت بودم چرا نمیفهمی نمونده از قلبت برای من سهمی
منم که آرومم تویی که لج کردی تو از همین لحظه راهتو کج کردی
یا اینکه میتونی شبیه سابق شی نه دل به من میدی نه میخوای عاشق شی
از این همه شاید دچار تشویشم بمون و با رفتن نکش به آتیشم
میدونی احساسم تورو نشون میده تموم دنیامو غمت تکون میده
تو هم شبیه من یه آرزو داری که سهم تو باشم تو خواب و بیداری
منم که آرومم تویی که لج کردی تو از همین لحظه راهتو کج کردی
یا اینکه میتونی شبیه سابق شی نه دل به من میدی نه میخوای عاشق شی
از این همه شاید دچار تشویشم بمون و با رفتن نکش به آتیشم